Avatar billede npr Nybegynder
30. september 2006 - 23:39 Der er 4 kommentarer

Kan ikke komme på nettet via D-Link DI-524 router.

Hej alle

Mit problem er, at vi har en stationær PC hvortil der er koblet en trådløs router på, så vi kan dele forbindelsen med vores bærbare.

Men lige pludselig kan vi ikke komme på nettet :-(

Jeg har prøvet at sætte forbindelse direkte mellem PC og ADSL boksen, det funker fint, som det plejer. Men når forbindelsen går igennem routeren er der intet liv !

Alle kabelforbindelser er der ikke rørt ved, ej heller opsætningen.
Hvad filan kan være gået galt ?

Er der nogen tilstede der kan guide mig igennem en fejlfinding step-by-step ??

Aner ikke hvor jeg skal starte :-(
Avatar billede ebe Praktikant
01. oktober 2006 - 00:38 #1
Hvis det er tdc, så har de en masse problemer i øjeblikket på østjylland og mange øer. Så det kan sagtens være udefra. Ellers start med at sætte en pc til routeren igennem en af kabelportene, og se om det virker. Genstart den og se om du kan komme i forbindelse med den, enten ved at pinge eller igennem web-interfacet.
Avatar billede newts Nybegynder
01. oktober 2006 - 10:36 #2
Når man har en ADSL linie, bliver den normalt identificeret med markadressen i netkortet. Når du så pludselig sætter en ruter i mellem, kommer der en ny markadresse, da en ruter selv indeholder en markadresse.
Løsningen er at du skal sætte ruteren ind. Derefter SKAL du skrive den korekte adresse til din udbyders lokon/registreringsbilled. Derefter kommer du direkte til udbyderens billed , hvor du nedlægger den gamle markadresse og opretter en ny.
Hvis det ikke hjælper så slå på tråden, på 26281866.
Venlig hilsen Niels erik Winther
Avatar billede npr Nybegynder
01. oktober 2006 - 19:04 #3
Hej igen.

Jeg fik hjælp til problemet.

Han gik ind i webinterfacet/Status og trykkede på DHCP>Renew :-)

Og så virkede det!!

Ellers tak for hjælpen.
Avatar billede PernilleP Nybegynder
07. februar 2009 - 19:14 #4
Hej!
Jeg står med pæcis samme problem nu!
Men jeg forstår ikke helt, hvad det er, du har gjort for at få det til at virke? Hvordan går man ind på webinterfacet, og hvad er det??