Avatar billede btk Nybegynder
17. maj 2001 - 14:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke kontakte cdrom/dvd drev

Jeg har tilsluttet et goldstar cdrom og et samsunf 612f dvd drev til pc\'eren der kører win98 se. Når jeg starter pc\'en finder den drevene og windows ved også at de er der og skriver de korrekte navne, jeg kan også styre dem (åbne/lukke skuffen) men jeg kan ikke læse på dem. Hvad er galt, jeg har prøvet at flytte dem på samme ide som harddisken uden resultat.
Avatar billede spine Nybegynder
17. maj 2001 - 14:25 #1
og du er selvfølgelig sikker på at medierne du prøver at læse er fejlfrie?? ;)
Avatar billede btk Nybegynder
17. maj 2001 - 14:31 #2
Ja jeg har både prøvet med helt nye orginale og også renset begge drev med en rense cd, medierne kan sagtens læses i den brænder der sidder som slave på samme ide som harddiske, denne brænder virker helt efter hensigten
Avatar billede schebye Nybegynder
18. maj 2001 - 12:41 #3
Har du checket, at controller kablet sidder korrekt - den rødeledning ved pin1.
Avatar billede btk Nybegynder
18. maj 2001 - 12:46 #4
Ja det har jeg der er \"tap\" så de kan ikke sættes forkert
Avatar billede highque Nybegynder
18. maj 2001 - 16:17 #5
Det lyder som at der er noget galt med drevet, hvis der mulighed for det, prøv da at sætte drevet i en anden computer... hvis det stadig ikke virker er der sandsynligvis noget galt med selve drevet.
Avatar billede btk Nybegynder
28. maj 2001 - 15:07 #6
Det virker fint i andre computere uanset hvor jeg placerer det slave/master ide1 ell 2
Avatar billede btk Nybegynder
18. juni 2001 - 10:54 #7
Har skrottet l......