Avatar billede zeppelin Nybegynder
30. september 2006 - 10:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Zepto Znote 6615WD

Hej.

Jeg er ved at se lidt på en bærbar computer og er faldet for en Zepto Znote 6615WD.

Jeg kan se, at ved at købe den i tyskland, vil jeg spare en del penge, men derved får jeg et tysk tastatur, så spørgsmålet er om der forskel på det tyske tastatur og det danske?

Umiddelbart kan jeg ik se nogle forskelle på billederne på den danske side og den tyske, men måske det bare er et standard billede de bruger.

Nogen af jer der ved noget om det, og er der andre forskelle jeg skal være opmærksom på?

Tyske side : http://de.zepto.com/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=61zFqOSX1YcK48k03OP

Danske side : http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=F7NapnRxwn

På forhånd tak. :)

Lasse
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2006 - 11:15 #1
Dansk og tysk tastatur er IKKE ens, f.eks mangler der Æ,Ø,Å tasterne.
Men der kan vel bestilles et dansk tastatur hos Zepto.dk
Jeg ved at et dansk tastatur til en ASUS A6 koster i omegnen af 700 kr.
så jeg vil tro at det er i det lag at zepto skal have også
Avatar billede zeppelin Nybegynder
30. september 2006 - 11:27 #2
Okay. Vil prøve at undersøge om man kan købe et hos dem og om man selv kan skifte det.

Hvis man installere XP (dk) går jeg ud fra at den selv skifter om til dansk tastatur?

Men hvordan ser det ud i dos eller f.eks. linux?
Ved dansk tastatur laver den jo de eng tegn ved tryk på æ,ø,å, og shift+12345678 osv osv... inden der er installeret noget.
Er det så det samme på en tysk, eller er den lavet til at skrive tyske tegn ved tryk på disse?

For så er eneste forskel vel bare bogstaverne på tastaturet og så sprog på det styresystem man ligger ind derpå?
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2006 - 11:38 #3
Du vil godt kunne skrive æ, ø og å på et tysk tastatur, der står bare noget andet på selve tasten du trykker på. På et tysk tastatur er y og z også byttet rundt i forhold til et dansk tastatur.
tysk tastatur: http://www.microsoft.com/globaldev/keyboards/kbdgr.htm
Hvad der sker med/i linux, dos ved jeg desværre ikke
Avatar billede zeppelin Nybegynder
30. september 2006 - 11:44 #4
Tak. Jeg prøver at snakke med zepto dk om resten. :)

smid et svar. :)
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2006 - 11:47 #5
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2006 - 11:48 #6
dohh, glemte svar ;o)