Avatar billede cathallo Nybegynder
28. september 2006 - 20:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

laptop harddisk vil ikke starte op

Jeg har nogle billeder på en laptop harddisk jeg ikke kan komme i nærheden af.

Når jeg starter computeren og windows burde starte kommer der kun en lille underscore " _ " i toppen af skærmen på helt sort baggrund.

Med opstart på en bootdiskette kan jeg se partitionen med fdisk (NFTS) og den er aktiv. Jeg har prøvet at genskabe MBR med "fdisk /mbr" og bagefter et program der skulle kunne klare det?? Ingen forbedring!

Jeg har også prøvet at sætte disken i en ekstern harddisk skuffe, men windows xp kan slet ikke se disken i diskhåndteringen.

Kan jeg få et godt råd
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. september 2006 - 06:32 #1
hent en live CD, fx overclockix, og boot på den
så kan du se om der er noget på disken
http://overclockix.octeams.com/
derefter kan du kopiere dem fx via ftp fra overclockix (det er helt helt operativsystem der starter op)
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
29. september 2006 - 07:56 #2
Hvis du ikke kan se disken på en anden computer, så er den sikkert defekt!!
Avatar billede cathallo Nybegynder
21. juli 2007 - 20:43 #3
Den er givet op, defekt!