Avatar billede mosquito Nybegynder
28. september 2006 - 15:41 Der er 1 løsning

Databind dropdown i usercontrol med datasource fra aspx

Jeg har en usercontrol med et søgefelt og en dropdownlist.
af hensyn til genbrug, er usercontrollen ikke bundet til en datasource, hvilket er kilden til mit problem.

Mit søgefelt tilgår jeg ved en public property, hvilket jeg også har forsøgt med dropdownlisten, men uden held.

Hvordan binder min datasource til usercontrollens dropdownliste? Min datasource en en generisk liste af custom objecter.
Avatar billede mosquito Nybegynder
28. september 2006 - 15:55 #1
har selv fundet løsning:

har oprettet tre properties, en til datasourcen, en til datavalue og en til datatext.. så kører det. Disse properties tilgåes fra aspx siden