Avatar billede kennith Nybegynder
27. september 2006 - 17:29 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Feedback på layout

Hej jeg har været i mit kreative hjørne og lavet et layout der er meget forskelligt fra hvad jeg normalt laver og vil gerne høre jeres mening om det.

Der er kun en forside det vil sige ingen af linksne virker og i skal heller ikke forholde jer til indholdet og jeg er også godt klar over at koden ikke kan valideres endnu. Altså kun layoutet jeg er interesseret i feedback på lige nu.

siden findes på: http://undervisning.kennith.dk
Avatar billede old-faithful Praktikant
27. september 2006 - 17:43 #1
Hej

Generelt ser siden fin ud.

Jeg synes dog at du skulle afgrænse områderne lidt skarpere, f.eks. ved brug af en optegnet kant eller evt. en mindre monoton baggrund.

Du kunne måske også overveje nogle mouseover effekter på billedknapperne. Jeg kam se at du ikke bruger tekstlinks, og dette er vel fint nok så længe billederne er sigende ift. sidens indhold i øvrigt.

Den anvendte skrifttype er letlæselig og passer godt til skærmen.

Måske er det bare mig, men jeg synes at enhver side burde have kontaktinfo.

Alt i alt et udmærket design, hvor største problem efter min mening er at de grå toner går lidt i ét.

// Old-Faithful™
Avatar billede kennith Nybegynder
27. september 2006 - 21:30 #2
Tak for din feedback, jeg har faktsik overvejet at lave en mouseover hvor billederne bliver størrer og har tekst men kunne ikke lige overskue konsekvensen i forhold til mit layout da jeg stadig benytter tabeler men måske jeg skulle prøve at styre menuen med css i stedet.

Jeg er også enig med dig i at kontakt info skal på siden. Så det må jeg se at få lavet.
Avatar billede madeindk Nybegynder
27. september 2006 - 22:52 #3
Hej Kenneth, kan godt lide din stilrene stil. De grå farver gør det behageligt og let at se på for øjene, ikke nogen skrigende farver eller lignende - heldigvis :-)

Noget jeg tænkte på der kunne være cool var hvis du lavet billederne sort hvid (windows ikonerne osv.) og så når man holdte musen over blev de farve. Måske bare mig der tænker sådan - tror bestemt det kunne se fedt ud. Men alligevel, det er vel også de ikoner der giver siden farve. Men det vil måske fremtone dem bedre fordi de bliver i farve ved mouseover.

Den side du har fået banket sammen der kan godt blive til noget, rigtig god fornøjelse :-)
Avatar billede kennith Nybegynder
28. september 2006 - 00:30 #4
Tak til madeindk også. Du har ret i at grunden til der er farvede ikoner er for at bryde lidt med alt det grå men faktisk har jeg ikke lige testet med dem i sort/hvid kanon ide jeg vil lige prøve det af i løbet af natten eller i morgen.

Med henblik på Old-Faithful kommentar til kontrasten mellem "side" og baggrund så har jeg døjet noget med farverne på min skærm hjemme, men troede egentlig jeg havde fået kalibreret den ordentligt nu men nu sidder jeg på jobbet og har lige set siden på en anden skærm og kan kun sige baggrunden får lige et hak mere af det mørke.

Forløbig tak
Avatar billede retrixz Nybegynder
28. september 2006 - 11:56 #5
Rigtig fine farver.

Du vælger at centrerer dit site. Det er i og for sig fint nok - cool der er nogen som tør. Men et problem er, at når du så vælger en baggrundsfarve, uden om din "rigtige" side. Så bliver du virkelig nød til at lave et eller andet. En markant ramme eller noget i den stil. Ellers falder det hele nærmest ud. Og fokus forsvinder.

:)
Avatar billede lonebiker Nybegynder
06. oktober 2006 - 03:06 #6
Ualmindelig smuk side!! Behold de farvede ikoner, det giver liv. :-)
Avatar billede kennith Nybegynder
06. oktober 2006 - 08:24 #7
Jeg takker mange gange for svar og kommentarer *S*. Jeg har prøvet at lave ikonerne SH men det bliver alt for tamt. Jeg har været lidt ophængt på det sidste og havde nærmest glemt alt om at dette "spørgsmål" stod åben. Men jeg har fået lavet 2 ekstra menu punkter det ene er undervisning og det andet er Info så mangler jeg bare at få lavet alle siderne *G* den eneste der er der nu er under Windows og det er ikke helt færdig. Igen tak hjælpen