Avatar billede blueeye97 Nybegynder
17. maj 2001 - 09:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

sende esc kode til printer

Hej. Jeg skal programmere en sato labelprinter. Den styres til dels med esc kommandoer. I manualen står der f.eks. esc <P>

Hvordan omsætter jeg det til printer.print ????
Avatar billede johs_j Novice
17. maj 2001 - 09:25 #1
Koden for esc <P> er =chr$(27) & \"P\"
mvh
johs.
Avatar billede jazper Nybegynder
18. maj 2001 - 14:13 #2
Hej blueeye97

Der er 2 metoder, hvoraf den ene sjældent virker:
1. PrinterEscape : Virker sjældent, men giver dig mulighed for via Print objektet at sende en streng til printeren.. Det virker KUN hvis din windows printerdriver giver dig lov, og resultate er i bedste fald utilregneligt

2. FilMetoden: Åben din printer som en fil og skriv dine koder til den direkte.
Jeg tror dette er den rigtige løsning for dig, hvis det \"bare\" er en label printer.

Altså (udafhovedetkode):
Fnr=freefile
Open \"lpt1\" as fnr
write fnr,\"hejsa\" & chr(27) & \"P\"
close fnr

Håber det kan give dig et skub i den rigtige retning.