Avatar billede BTEngineer Novice
25. september 2006 - 16:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lave mit eget program?

Hej Eksperter!

Jeg vil gerne i gang med at lave mit eget program, bare sådan et bette et..

Jeg har på nuværende tidspunkt kendskab til følgende:
- html
- css
- php
- mysql
- lidt javascript

Inden for programmeringssprog.

Ved ikke om jeg skal lære C# eller det der CC+, jeg vil bare gerne kunne lave nogle små programmer. F.eks. kunne jeg godt tænke mig at lave et program som linker til min egen hjemmeside og som så åbner i programmet..

Nå, men jeg vil gerne benytte notesblok til at programmere programmerne i - Bare så i kan forklare det efter det.

Håber på noget hjælp.

// Henrik
Avatar billede spif2001 Nybegynder
25. september 2006 - 16:05 #1
Siden det er inden for web verdenen du leger, vil jeg foreslå C#, da det nok er lidt mere web minded end C++.

Er der nogen speciel grund til, at du vil bruge notesblok?

MS har en gratis IDE til C#: http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/visualcsharp/
Avatar billede coderdk Praktikant
25. september 2006 - 16:11 #2
Helt enig med spif, lær C# - Og Visual Studio 2005 Visual C# Express er lækker :)
Er du ikke til Visual Studio (kan ikke forstille mig hvorfor), så er der #Develop: http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/
Avatar billede BTEngineer Novice
27. september 2006 - 07:26 #3
Nu har jeg installeret Microsoft Visual, med det hele, altså SQL server osv.
- Og nej, der var ikke en speciel grund til at jeg ville benytte Notesblok, har bare fået at vide at det sagtens kan lade sig gøre.

Kan i fortælle mig, eller har i en tutorial (helst på dansk) til at lave et lille program?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
27. september 2006 - 08:41 #4
Avatar billede coderdk Praktikant
27. september 2006 - 09:09 #5
Hvis du skal have dem på dansk, skal du nok købe en bog...
Avatar billede stefan_v Nybegynder
29. september 2006 - 14:55 #6
Ellers kan du faktisk også bruge linket fra aspif2001 (http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/visualcsharp/), og klikke på "Easy to Learn". Her er der nogle fine små film, som viser nogle små eksempler.
Ellers er det noget med at "google" 'C# Windows Application Tutorial'...

Men! Det er altsammen på engelsk, så hvis det ikke er din stærke side, så ville en bog nok være et godt sted at starte.
Avatar billede BTEngineer Novice
24. marts 2007 - 09:16 #7
svar.