Avatar billede kee.... Nybegynder
16. maj 2001 - 22:51 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Speciel skrift

Jeg kan sq ik huske hvordan hulen jeg sikre mig at en speciel skrifttype på en hp kan ses selvom vedkommende ikke har den skrifttype....

Jeg kan heller ikke finde noget om det i gamle spørgsmål.. Nogle der ved det??
Avatar billede kee.... Nybegynder
16. maj 2001 - 22:52 #1
Nåå ja... smart kategori at smide det her spørgsmål i... sorry... :o)
Avatar billede blood Nybegynder
16. maj 2001 - 22:55 #2
Jeg ved ikke helt om du kan, men prøv med en af demme

<FONT TYPE=\"skrifttype.ttf\">hfhgf</FONT>

Eller

<FONT FONTS=\"skrifttype.ttf\">hfhgf</FONT>

Eller sidste forskal

<FONT FACE=\"skrifttype.ttf\">hfhgf</FONT>
Avatar billede kee.... Nybegynder
16. maj 2001 - 22:58 #3
blood...

den holder ikke hvis brugeren ikke har den skrift i forvejen..

det er meningen jeg skal slippe for at få folk til at downloade skriften hvis de ik har den...
Avatar billede blood Nybegynder
16. maj 2001 - 23:00 #4
kee.... >> Det ved jeg! det er derfor du skal skifte skrifttype.ttf ud med adressen til skrifttypen

(Fik ikke skrevet det)
Avatar billede kee.... Nybegynder
16. maj 2001 - 23:03 #5
blood..

den tager den ik :o(
Avatar billede netsrac Praktikant
16. maj 2001 - 23:20 #6
Hvis de ikke har den vil de vel blot se standard skrift typen ikke ? Det kan man vel ikke forhindre uden at de downloader den, eller kan man vise et skrift type som brugeren ikke har ? Computeren er begyndt at tænke selv ? Eller er jeg bare på herrens mark ?
Avatar billede kee.... Nybegynder
16. maj 2001 - 23:22 #7
netsrac
jeg så engang (har faktisk selv lavet det) at man kan.. lidt ligesom icon i titlen.. lave på samme måde med en skrift.. altså hvor skriften ligger på min server... jeg kan sq bare ik huske hvordan..
Avatar billede netsrac Praktikant
16. maj 2001 - 23:26 #8
Okay, det vidste jeg ikke. Man lærer noget nyt hverdag :-)
Avatar billede kee.... Nybegynder
17. maj 2001 - 00:33 #9
netrac.. Ja hvis jeg kan hitte ud af hvordan det lige var det blev gjort *griner*
Avatar billede kee.... Nybegynder
17. maj 2001 - 01:11 #10
kooom nuuuuu.... jeg ved det kan lade sig gøre...
Avatar billede kee.... Nybegynder
17. maj 2001 - 11:15 #11
Vil det virkelig sige.. at et sted som dette... med millioner (mindst) af IT-freaks(nørder) er der ik en eneste der ved hvordan man gør det her???? VILDT...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. maj 2001 - 11:22 #12
Yeps .. vi er totalt uvidende her på stedet og det gælder samtlige på Top 10 såvel som dem på Top 21365 ;o)
Avatar billede kee.... Nybegynder
17. maj 2001 - 11:25 #13
tdaugaard

SMUT (på icq) hvis du ik har noget fornuftigt at berette *griner*

jamen... jeg VED det kan lade sig gøre... Hvorfor ved i det så ikke... Kooom nu.. gør jer nu fortjent til jeres pladser på top10 *griner*
Avatar billede kee.... Nybegynder
17. maj 2001 - 11:30 #14
Skal jeg virkelig forhøje pointne før i gider???
Avatar billede prodic Mester
17. maj 2001 - 11:39 #15
Du bruger et program der hedder WEFT som du kan finde på Microsofts hjemmeside, mener jeg.
Den generer nogle specielle tegn ud fra den skriftype du anvender, og gør at disse kan læses af f.eks andre brugere uden din specielle skrifttype.

Det du leder efter hedder Font Embedding, og hr kun 1 problem. Nemlig at du skal bruge 2 forskellige programmer til det, da IE/NS tolker de enkelte dele forskelligt.
Ønsker du mere information omkring det? Så finder jeg bare nogle urls til dig.

Du kan f.eks se det på www.zulu.dk - men er ikke sikker på at de kører Netscape-versionen, men IE-versionen virker.

Tilfreds?
Avatar billede kee.... Nybegynder
17. maj 2001 - 11:44 #16
Prodic..

VIDSTE der var nogle der vidste det *smiler*

Om jeg er tilfreds?? Meget :o)

Thaaank you....

(hejser flaget)
Avatar billede prodic Mester
17. maj 2001 - 11:45 #17
Du kan lede efter flere informationer her :
http://www.microsoft.com/typography/web/embedding/default.htm?fname=%20&fsize=

hvor du også kan hente en trial er programmet.
Held og Lykke :-)
Avatar billede kee.... Nybegynder
17. maj 2001 - 11:55 #18
Thank you
Avatar billede snowww Nybegynder
17. maj 2001 - 12:12 #19
her har du dit svar:
<font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"-2\">

den starte med Arial,osv,osv,osv så starter den bare med den der passer

Avatar billede kee.... Nybegynder
17. maj 2001 - 12:25 #20
snowww

altså.. hvis det var så nemt.. hjælper jo intet når det er EN speciel jeg skal bruge..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. maj 2001 - 12:27 #21
snowww:> der er intet der hedder size=\"-2\" ...
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2001 - 15:02 #22
<ole>
tdaugaard >> Jo...!  :o)
Hvis du har sat en default-størrelse, kan du på den måde angive en relativ ændring i forhold til sidens default.
/mvh
</bole>
Avatar billede kee.... Nybegynder
18. maj 2001 - 12:57 #23
olebole..

Virkelig? Vidste jeg ikke... :o)