Avatar billede mig22 Nybegynder
21. september 2006 - 20:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

AKUT Problem med konsistens af FAT32 og comp.der slukker sig selv

Hej eksperter her har i mig igen.

Som de færreste af jer nok kan huske, så købte jeg for nylig (godt 1 måned siden, eller mindre) end bærbar computer efter råd fra nogle brugere herinde. Indtil videre har den virket upårklageligt og har præcis haft de egenskaber jeg søgte.

Nu er der dog sket et kæmpe problem. I morges, to 21.09.06, startede jeg computeren og der var lidt mærkeligt grafik på skærmen, nogle streget hist og pist. Jeg tænkte, at det nok ville hjælpe at genstarte, men nej, efterfølgende ville den ikke rigtig starte den næste time, sådan ca.

Da jeg fik den til at starte igen spurgte den om hvilket tilstand jeg ville starte comp. i, jeg valte normal og den begyndte at gå i blå og undersøge FAT32 for konsistens, eller sådan noget? Efterfølgende ville den genstarte, men skærmen gik bare i helt sort og keyboarded reagerede ikke. I løbet af dagen har jeg så givet den pauser, hvor den var slukket, op til 4 timer (da jeg var på arbejde) og ellers har jeg prøvet at tænde den mange gange, hver gang med det resultat, at skærmen er gået i sort efter jeg har prøvet at løse problemet.

Først nu her sent på aftenen er jeg kommet ind på en af mine brugere, desværre ser grafikken værre ud end nogensinde og jeg har meget svært ved at læse hvad jeg selv skriver lige nu.

Følgende ting har jeg prøvet:
#1Slukke computeren forkert godt 80 gange (overdrevet!)
#2Gendanne systemet tilbage fra d. 14/9 (der er jeg sikker på det problem ikke var der)
#3Downloadet nogle programmer den ene hedder Deskeeper, som er free trial og ikke færdig med at downloade, den anden er noget RegSweep (eller RegSweb), som har fundet 458 problemer og forlangte, at jeg skulle købe programmet.
#4 køre i fejlsikret tilstand og søte efter FAT32 på c-drevet.

Jeg håber nogen af jer eksperter ved, hvordan jeg løser dette problem. Svar gerne hurtigst muligt, da jeg på dette tidspunkt ikke kan bruge computeren til at arbejde på.

På forhånd tak!

Mvh. mig22
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2006 - 20:43 #1
Du skal bruge din garanti - det lyder som noget der er defekt.
Muligvis bundkortet.
Avatar billede mig22 Nybegynder
21. september 2006 - 20:51 #2
http://www.kandu.dk/spg68224.aspx <--- det lyder meget, som mit problem.

diskkeeper kunne ikke downloades.

Hvor længe skal jeg regne med at undvære computeren, hvis den skal til reperation og kan min harddisk reddes, og hvordan? Jeg har mange vigtige filer og har endnu ikke fået købt backup cd'er.

Kan Hijackthis ikke løse mit problem, eller er det kun til software og mit er hardware?

Mvh. mig22
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
22. september 2006 - 00:37 #3
Jeg ville også mene at den skal til rep. og det vil nok tage 2-3uger hvis de ikke skal sende den vidre til leverandøren ellers kan det tage optil en måned eller mere. Købeloven siger det skal være indenfor rimelig tid, og mener engang jeg hørte i kontant at det var 3 uger eller noget, men firmaerne kan godt være slemme med den slags..
Men først vedr. dine data ville jeg ringe og høre om du kunne tage harddisken ud inden eller om de kunne give din en garanti for at de ikke sletter data'ne. Hvis ingen af dem giver pote, så hænger du selv på at få dem ud. Så kunne du prøve at kopiere dem ud via netværket over til en anden pc men det kræver jo en anden pc og hvis du ikke er en haj til det, ville det være en god ide at få en til at hjælpe dig med det.
Mvh Kim