Avatar billede okran Nybegynder
19. september 2006 - 10:58 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Vandtæt kasse til pc

Hej Eksperter
Jeg skal bruge en "vandtæt" til en pc, den behøver ikke at være 100% vandtæt da den står under halvtag, og der jo skal kabler ind i kassen, er der nogle der har nogle links til sådan en

Mvh.
Bjørn
Avatar billede Chewie Novice
19. september 2006 - 11:10 #1
foreslag: en plade, silikone, søm og en times arbejde (husk hammer, sprøjte og sav)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
19. september 2006 - 11:16 #2
Hvad med en af de der plastik kasser fra Føtex mv. De fåes i forskellige størrelser til forskellige priser.
se her:
http://www.fotex.dk/Internet/Fotex/Fotex.nsf/webBrochures/2E089D9A0C29174EC12571DF00225667/$File/side15.pdf

Midt i nederst på siden
Avatar billede evildoctor Praktikant
19. september 2006 - 11:20 #3
Hmmm... ude-PC, er det mon den næste store trend efter ude-køkkenet!!??!!

c,")
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. september 2006 - 11:24 #4
Husk lige:

1. Kører den ikke hele tiden, vil der formentlig komme fugt og kondens. Det kan give problemer...
2. Hvis den kører hele tiden, skal der være tilstrækkeligt med udluftning i kassen, så den ikke får det for varmt...
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
19. september 2006 - 12:12 #5
hæ, ude køkken / ude pc...  good one..!!

Synes også det er lidt risikabelt..  Man kan selvfølgelig gøre en kasse "næsten" tæt, men turde ikke selv binde an med det...!!
og Som Ole Madsen siger, så skal der være en god udluftning hvilket igen gør det svært at holde den helt tæt....
Og til vinter vil den vil næppe have godt af frost ??

Var det ikke bedre at forsøge med en anden type køling ?  vandkøling mv ?
Avatar billede okran Nybegynder
19. september 2006 - 15:25 #6
hehe ude pc jaa, det er nu på mit arbejde vi skal bruge det, det bliver bare en gammel pc som de skal bruge til at afmelde færdige jobkort på. tror jeg vil prøve shirt-pushers ide, vi har snakket lidt om at putte den i noget plexiglas, så kan skærmen også stå der inde.

tak for hjælpen.
Mvh.
Bjørn
Avatar billede okran Nybegynder
19. september 2006 - 15:27 #7
ja det kan da godt være man skal forsøge sig med vandkøling, og så lukke alle utætheder til med silikone eller lign.
Avatar billede okran Nybegynder
19. september 2006 - 15:30 #8
smid et svar shirt pusher og du vil få pointene :)
Avatar billede Chewie Novice
19. september 2006 - 15:30 #9
:)
Avatar billede Chewie Novice
19. september 2006 - 15:35 #10
husk at få luftfugtigheden så langt nej som muligt - ingen vand = inden kondens, ingen kondens = ingen frostskader
Avatar billede Chewie Novice
19. september 2006 - 15:35 #11
nej = ned
Avatar billede Beach Mester
19. september 2006 - 23:18 #12
Vi har haft en nyere PC stående i en åben vognport i lidt over 1½ år nu, den har været udsat for regn (ikke direkte) og meget høj luftfugtighed, stærk kulde, direkte påvirkning af solen både vinter og sommer og har forøvrigt været brugt fra ca. 11:00 om formiddagen og frem til 4-5 stykker om morgenen. Derefter har den bare stået tænt.

Vi har aldrig haft problemer med fugt og kondens, måske fordi maskinen stort set aldrig har været slukket. Men så længe den hele tiden står med power på så holder den sig vel så tilpas varm at der ikke er problemer med kulden om vinteren. Da der ikke er mod. i blæsere eller CPU-køler så klarede den sig også fint igennem vores meget varme sommer uden at hikke.

Jeg tror også det har betydning at maskinen trods alt jo står under taget inde i hallen og der er det jo kun luften der er under 0 grader C hvis det blæser direkte ind...

Ved det ikke med sikkerhed men som sagt så tror jeg bare der skal holdes gang i maskinen konstant:)

//Beach