Avatar billede kipkup Nybegynder
18. september 2006 - 10:23 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Fjerne lokal logon

Hejsa

Jeg har kigget en del rundt for at se om det er muligt at på en række xp klienter at fjerne den lokale logon mulighed, i den dropdown menu.

Altså domænet står der selvfølgelig standard, men en del brugere kan vælge at klikke over på lokal computer brugernavnet, og så kan den næste der prøver at logge på sjovt nok ikke finde ud af det.

Jaja, man kan informere om det, men man kunne også se om man kunne fjerne muligheden.

Relevante info:
Server 2003 standard udgave med nyeste updates
Klienterne er fuldt opdaterede xp bokse.
Avatar billede kim Nybegynder
18. september 2006 - 10:55 #1
under computer, under windows setting, security options. Her vælger du nteractive logon require Domain......
Avatar billede kipkup Nybegynder
18. september 2006 - 11:07 #2
Nu tror og mener jeg umiddelbart at dette ikke fjerner selve muligheden for at vælge det, men blot gør så man ikke kan?

Checker lige hurtigt, hvis det er tilfældet at det fjerner muligheden forstår jeg intet, men er så kanon glad. Checker lige.
Avatar billede kipkup Nybegynder
18. september 2006 - 11:14 #3
http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/en/library/699cbfa3-8963-4313-b7c4-f2bde3c57d421033.mspx?mfr=true

Deaktiverer kun så den ikke kan køre cached udgave af en bruger, og deaktiverer ikke lokal logon.

Gør den i hvert fald ikke herude :)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
18. september 2006 - 12:30 #4
du kan ikke fjerne muligheden, men du kan undlade at oprette brugeren lokalt, og selvfølgelig benytte en kode på administrator kontoen på lokal maskinen, så vil brugerne ikke kunne logge på lokal maskinen, men kun via domænet.
Avatar billede kipkup Nybegynder
18. september 2006 - 12:33 #5
Der eksisterer i forvejen ingen aktive lokale brugere..

Altså administrator kontoen er omdøbt og deaktiveret.
Problemet er udelukkende når vi skifter over til det andet, så ringer den næste der sætter sig ved computeren ned fordi vedkommende ikke kan logge på, og han har helt sikkert indtastet brugernavn og kode rigtigt.

Hvilket er til unødig gene for de elever der nu gerne vil benytte skramlet uden bøvl.

Men Niels du er altså overbevist om at det jeg ønsker ikke KAN lade sig gøre?
Avatar billede venturer Nybegynder
18. september 2006 - 12:40 #6
Jeg er også ret sikker på det ikke kan lade sig gøre.

Evt kan du instruere brugerne i at logge på med brugernavn@domæne.intern i stedet. Så angiver selve brugernavnet nemlig hvor der skal logges på.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
18. september 2006 - 12:41 #7
ja det er ikke muligt at fjerne muligheden for lokalt logon.
Avatar billede kipkup Nybegynder
19. september 2006 - 10:46 #8
Jeg lader den lige stå åben en dags tid bare for at se om der skulle være nogen der har en løsning
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. september 2006 - 14:40 #9
det er der ikke ;) (for muligheden eksisterer ikke, og ville skabe flere problemer end det løser) forestil scenarioet hvor ens DC går ned, og man skal melde computeren ud af domænet, og cached logon, så vil ingen kunne logge på, og derfor heller ikke kunne udmelde maskinen igen af domænet.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:06 #10
brug for mere hjælp ?
Avatar billede kipkup Nybegynder
19. september 2008 - 10:57 #11
Så lige for at bringe en idé jeg pludselig fik da jeg kiggede på noget andet.

Man kunne i et simpelt startup script - lave en regedt32 /s ResetToDomain.reg

ResetToDomain.reg skulle så indeholde noget i stil med:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"DefaultDomainName"="MitDomain"

Nu er jeg ikke på skolen længere, men tænkte et svar kunne være til gavn for andre.
Men på denne måde kan man sørge for at computeren efter en genstart altid vil stå rigtigt.
Fantastisk at få lov til at kommentere en 2 år gammel sag :)