Avatar billede fjaeger Nybegynder
18. september 2006 - 09:19 Der er 15 kommentarer

sluk/genstart via win xp

Hey!

Jeg har lige fået formatret mit system med raid0, og installeret Win Xp sp2. Jeg har bare det problem, at når jeg trykker sluk/genstart i windows, så slukker den ikke min pc. Men lukker kun ned for windiows. Og hvis jeg vil genstarte den, så booter den aldrig. Blæsere og drev kører bare videre.

Nogen der ved hvad det kan skyldes?

På forhånd tak!
Avatar billede julemand4 Nybegynder
18. september 2006 - 09:36 #1
Hvilket motherboard har du? Eller bare hvilken computer ?
Avatar billede nva Praktikant
18. september 2006 - 10:00 #2
Avatar billede fjaeger Nybegynder
19. september 2006 - 14:00 #3
#1 - Det er en Shuttle SN25P
Avatar billede fjaeger Nybegynder
19. september 2006 - 14:01 #4
#2 - det er ikke fordi den genstarter uventet. Alle blæsere osv. køre videre i PCen, når windows er lukket ned.
Avatar billede nva Praktikant
20. september 2006 - 07:49 #5
Højreklik på skrivebordet - pauseskærm - strømstyring - avanceret - 'når jeg trykker på afbryderknappen' - vælg 'sluk computer'. Måske er det bare det?
Avatar billede nva Praktikant
21. september 2006 - 08:00 #6
Respons?
Avatar billede fjaeger Nybegynder
21. september 2006 - 18:36 #7
Nva - har ikke været hjemme i et par dage, prøver det imorgen, og skal nok melde igen.
Avatar billede fjaeger Nybegynder
23. september 2006 - 13:57 #8
Det hjalp desværre heller ikke :(
Avatar billede nva Praktikant
23. september 2006 - 16:37 #9
se under APM og ICPA (eller noget i den stil) http://www.kanal9.dk/artikler/7/1/BIOS-optimeringsguide/Side1.html
Avatar billede fjaeger Nybegynder
25. september 2006 - 14:15 #10
Har jeg også prøvet nu, uden held :( - Så må eneste udvej være en format, og se om problemet stadig er der derefter.
Avatar billede nva Praktikant
25. september 2006 - 14:37 #11
Du kan da prøve en repair først.
Avatar billede nva Praktikant
28. september 2006 - 12:50 #12
Avatar billede fjaeger Nybegynder
28. september 2006 - 21:21 #13
men den booter ikke når jeg slukker den.. selve windows og diskene lukker ned.. men blæserne og dioderne for den sags skyld kører stadig.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
28. september 2006 - 21:33 #14
Undskyld jeg spørger, men har du bare én god grund til at kører Raid0??
Hvis du mister en disk, så mister du jo også alt din DATA!!
Avatar billede fjaeger Nybegynder
30. september 2006 - 13:55 #15
ja, det kører hurtigere! - har snart kørt med det i et år, uden der er sket noget. Men jeg har self. en ekstern hdd til alt det vigtige. Så hvis det skulle gå galt, så har jeg stadig al min vigtige data.