Avatar billede ladze Nybegynder
17. september 2006 - 19:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem ved adgang til anden com.

Hej Eksperter.
Det her irriterer mig helt vildt.

Hvis jeg, med min computer, skal ind under f.eks. min søsters com. plejer jeg at kunne gøre det ved at slå hendes firewall fra og så ellers bare skrive \\"computernavn" i 'start' - 'kør'.
Nu er hendes com. blevet formateret og det kan nu ikke lade sig gøre mere.
Den skriver "computernavn\gæst" og så skal jeg skrive en adgangskode.

Jeg har prøvet at oprette lokalnetværk med ip'erne: 192.168.1.1 og 192.168.1.2, installeret ipx-protokol og aktiveret gæstekonto med adgangskode, og selvom jeg bruger kryds-kabel virker det bare ikke!
Hvis jeg aktiverer gæstekonto er der en fejlmelding:

"\\"brugernavn" er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse.

Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende den anmodede logontype på denne computer."

Hvordan kan det være?
Hvad skal jeg gøre for at få adgang?

Mvh.
Lasse
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
17. september 2006 - 20:03 #1
Du skal nok sørge for at ihvertfald dokumenter mappen er delt.
Fil- og udskriftsdeling skal være installeret i netværksforbindelsen.
TCP/IP protokollen skal være installeret i netværksforbindelsen.
Avatar billede ladze Nybegynder
18. september 2006 - 17:10 #2
Der er mapper delt og TCP/IP protokollen er installeret,
Hvordan installerer jeg "Fil- og udskriftsdeling" i netværksforbindelsen?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
18. september 2006 - 19:14 #3
Du højreklikker på din netværksforbindelse og klikker på egenskaber. Så får du egenskaber for netværksforbindelsen. Der skal du så klikke på installer og så er det at jeg ikke er helt sikker på om det er tjeneste eller klient, men jeg mener det er tjeneste du skal vælge, hvorefter du skal kunne finde fil- og udskriftsdeling. Det skulle være måden, hvis ikke den står i listen i forvejen under egenskaber for netværksforbindelse.
Avatar billede ladze Nybegynder
20. september 2006 - 15:39 #4
Det er installeret på begge computere, hvad kan der så være galt?
Avatar billede ladze Nybegynder
20. september 2006 - 16:42 #5
Jeg har selv fundet ud af det:
Kontrolpanel -> Administration
-> Lokal sikkerhedspolitik
-> Sikkerhedsindstillinger
-> Netværksadgang: Delings- og sikkerhedsmodel for lokale konti:
vælg "Klassisk - lokale brugere godkendes som sig selv"

Og så skulle jeg logge ind med min søsters brugernavn og adgangskode. Damn, det føltes godt :)
Avatar billede ladze Nybegynder
20. september 2006 - 16:43 #6
Jeg har selv bøvlet rigtig meget med ovenstående, så jeg overvejer nu at lave en artikel om det, men er det en "stor nok ting" til at gøre det?