Avatar billede ladze Nybegynder
17. september 2006 - 16:15 Der er 9 kommentarer

Skærm vil ikke tænde

Hej Eksperter.

Håber I kan hjælpe mig:

Skærmen står og blinker, ligesom om den er på standby, selvom computeren er tændt og jeg trykker på mus og tastatur.

- Jeg satte, for et stykke tid siden, nyt grafikkort i maskinen, da jeg troede det var der skoen klemte, men det kan jeg konstatere nu, at det ikke er.

Så vidt jeg husker virker skærmen fint på andre computere i hjemmet.
Er et nyt bundkort løsningen, eller hvad foreslår I?

Mvh.
Lasse
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. september 2006 - 17:07 #1
kontroller at skærmen kan tænde med en anden computer først
Avatar billede ladze Nybegynder
17. september 2006 - 18:18 #2
gjorde jeg for et stykke tid siden, men hvis vi antager at den gør det, hvad er så dit forslag?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. september 2006 - 18:36 #3
jeg tror ikke din skærm virker, og derfor synes jeg du skal teste den først, det er spild af tid at sige hvad det ellers kan være af ting, når det ret sikkert er din skærm der er defekt
Avatar billede ladze Nybegynder
17. september 2006 - 18:46 #4
Jeg har lige fået at vide, at det er en ny brugt skærm, der lige nu er tilsluttet computeren (det er ikke min computer det drejer sig om). Men det er det samme problem der nu er opstået, som ved den gamle skærm. Altså må det være computeren der er noget galt med.
18. september 2006 - 07:31 #5
Viser den noget som helst under POST (PC'en generelle BIOS opstart) ?
Avatar billede ladze Nybegynder
18. september 2006 - 17:08 #6
Nogen gange virker skærmen når jeg tænder for computeren. Når den gør det, er der normal opstart. Men andre gange vil den slet ikke tænde og står bare og blinker gult, som var den på stand-by.. Men hvis det er computeren, vil det så hjælpe at skifte bundkort?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
18. september 2006 - 17:30 #7
det kan være dit grafikkort, cpu, harddisk, et indstikskort, så at skifte bundkortet som det første er ikke logisk
Avatar billede ladze Nybegynder
18. september 2006 - 18:50 #8
Jeg har næsten lige sat nyt grafikkort i, så går ikke ud fra at det er her den ligger, men hvis jeg nu skal gøre et eller andet, hvad vil du så foreslå?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:02 #9
brug for mere hjælp ?