Avatar billede katemunk Nybegynder
16. september 2006 - 14:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flyt rundt på sata hd

Hej
Har 4 sata slot p et bundkort.Styrsystem er inst. på harddisk som sidder på slot 1.Kan denne flyttes til slot 2?
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. september 2006 - 14:40 #1
Det afhænger af kontrolleren og af din BIOS, men du kunne da teste det.
Avatar billede katemunk Nybegynder
16. september 2006 - 14:58 #2
jeps og miste styrsystemet.Men læst mig frem til at det går ikke.Men smid et svar,så for du lidt poin for respons
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. september 2006 - 15:04 #3
Jo det skal du også, for din boot.ini henviser til den gamle placering, og derfor skal du lave en opstart på en XP CD, og gå ind i genoprettelseskonsollen og køre en bootcfg /rebuild. Først derefter kan den finde systemet på den nye placering.

http://support.microsoft.com/kb/314058/DA/
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. september 2006 - 15:08 #4
Der vil stå noget lignende dette:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Når den så skal finde operativsystemet kikker den på konroller 0, disk 0 og partition 1, og hvis du har flyttet disken, så er det ikke nødvendigvis kontroller 0 den skal søge efter eller for den sags skyld disk 0.