Avatar billede supremebot Nybegynder
15. september 2006 - 15:13 Der er 3 kommentarer

options[n] has no properties

hvorfoer siger den form.options[n] has no properties???

function tjekform(form){

    for(var n = 0; form.length; n++){
    antal = 0;
    alert(antal);
    if(form.options[n].selected == true){
      antal++;
    }
    if(antal == 0){
    document.all.fejl.innerHTML = "<br>Du skal vælge mindst en kategori til billedet/billederne";
    setTimeout("document.getElementById('fejl').innerHTML ='';", 5000);
    document.getElementById("kategorier").focus();
    return;
    }else{
    alert(antal);
    return;
    }

<form action="" method="post" enctype="multipart/form-data" name="upload" id="upload">
<select id="kategorier" name="kategorier[]" size="50" multiple style="height:130px; width:150px " class="input_blur" onFocus=" this.className='input_focus'" onBlur=" this.className='input_blur'">
<option value="39" >bla bla</option>
<option value="36" >dette er en test</option>
<option value="28" selected >Idræt</option>
<option value="30" selected >Sport</option>
<option value="57" >test</option>
</select>
<input name="uploadknap" onClick="tjekform(document.getElementById('kategorier'));" type="button" value="Ret Info" class="input_knap" onMouseover=" this.className='input_knap2'" onMouseout=" this.className='input_knap'" style="width:100px " >

</form>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. september 2006 - 15:16 #1
Måske du mener
    for(var n = 0; n<form.options.length; n++){
Avatar billede supremebot Nybegynder
15. september 2006 - 15:23 #2
ahhh mig store idiot. jeg tror jeg har kodet i lidt for mange timer uden pause og set mig blind på det hele nå men tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. september 2006 - 15:30 #3
;) Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter eget svar.