Avatar billede cade.dk Nybegynder
15. september 2006 - 09:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tving bruger til download af PDF dokument

Er det muligt at lave et form for et "hack" til sit website som tvinger et PDF dokument til at blive downloadet og gemt på en computer og ikke åbent direkte i browseren?.

Problemet:
Jeg har et website med en katalog side hvor jeg har eks. 6 kataloger i PDF, burgeren ønsker at downloade PDF filen - man kunne skrive "Højre klik og gem som", men den holder bare ikke helt da det er en meget bred målgruppe, der for ønsker jeg at den automatisk downloader filen til pcen når brugeren klikker.

Paw
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. september 2006 - 09:49 #1
Prøv at kigge lidt på denne side:
http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/4906
Avatar billede cade.dk Nybegynder
15. september 2006 - 09:56 #2
Larsholdgaard.dk:
Det virker umiddelbart ikke sådan lige... kan du evt. prøve og teste det og poste det hvis du kan få det til at virke. for det virker ikke her
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. september 2006 - 10:21 #3
Der er 3-4 forslag på siden - har du prøvet dem alle?
Avatar billede cade.dk Nybegynder
15. september 2006 - 10:23 #4
yes har prøvet dem alle,

Paw
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. september 2006 - 10:27 #5
Okay, mystisk. Jeg kan desværre ikke lige hjælpe dig med at afprøve det videre, men mon ikke du kan finde en lignende løsning? 'force download of pdf' på Google må kunne bringe flere gode sager frem i lyset.
Avatar billede cade.dk Nybegynder
15. september 2006 - 10:33 #6
har søgt lidt og fundet en der virker på deres server - men ikke her hos mig, kan ikke gennemskue deres kode.
Avatar billede cade.dk Nybegynder
15. september 2006 - 10:36 #7
Lukker spørgsmålet - det kan ganske enkelt ikke blive en stabil løsning.

Tak for hjælpen.

Paw
Avatar billede cade.dk Nybegynder
15. september 2006 - 10:36 #8
.