Avatar billede graupner Nybegynder
14. september 2006 - 09:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hurtig gennemgang af side

Jeg er ved at lave en side til min kammerat D-oN. Da han snart udgiver en gratis EP, skal han selvfølgelig have en hjemmeside, hvor folk kan hente den.

Jeg mangler lidt hjælp til at se om der er nogen fejl på den side jeg har lavet. Og en evt. hjælp til at installerer en tagwall. Det er mere eller mindre det eneste der mangler, tekst (biografi, etc.) kommer om et par dage.

Har du tid til at tjekke min side for fejl? www.hvorermintaxabon.dk

Ps. Hvis nogen af Jer skal til Fight Night finalen, kan I også opleve D-oN der. Så giver vi en pils, som tak for hjælpen ;-)
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
14. september 2006 - 10:40 #1
Det er meget generende for sitets flow, at hver side man vælger via menuen, popper op i et nyt vindue. Desuden er disse popup-vinduer meget små og jeg får derfor en horisontal scrollbar på alle popups. Hertil kommer, at indholdet i de fleste af disse popups tilsyneladende har deres egen interne scrollbar. Dette giver to horisontale scrollbars - that's a no go!

Og så er der et problem med at afviklet sitet i andre opløsninger end den du har designet det i. Din baggrundsgrafik flytter sig når browservinduet resizes, mens menuen er fikseret, dvs. de flytter sig i forhold til hinanden, og du kan derfor komme ud for, at nogle menupunkter står oven på den sorte baggrund hvor de er svære at se. Her er et screendump af hvordan det tager sig ud på min skærm (1680x1050): www.kreativmedie.dk/hvorermintaxabon.jpg
Test det selv ved at tage fat i hjørnet på dit browservindue og skallér det op og ned.

Grafisk synes jeg sitet fungerer ganske udmærket, omend jeg godt kunne have tænkt mig at billederne var jpg'er (ja, det er flueknepperi). Fotografier som gerne indeholder mange farver bliver ikke pæne når du komprimerer dem i gif, der max holder 256 farver.

Websitets problem er efter min mening, at niveauet for brugervenligheden ikke matcher det grafiske niveau.

Min bror skal til Fight Night, giv evt. ham en pils ;)
Avatar billede graupner Nybegynder
14. september 2006 - 12:17 #2
Hej kreativmedie

Tusind tak for din brugbare kritik.

Problemet er bare at jeg normalvis kun laver grafik og ikke slet ikke har styr på det med at lave hjemmesider. Men nu har jeg prøvet så godt jeg kunne, men kan godt se at det ikke fungerer. OVERHOVEDET!

Men vi kender desværre ikke rigtig nogen der kan lave hjemmesider, så det er blevet mig der skal prøve at smide noget sammen. Men kan se det ikke er lykkes.

Jeg har ingen ide om det komplet umulig/kompliceret for dig at lave en forklaring på hvordan jeg løser problemet? Eller er der for mange fejl?

Eller er det noget en erfaren kan lave hurtig?

Endnu engang tak for hjælpen, Kenneth
Avatar billede graupner Nybegynder
15. september 2006 - 13:31 #3
Er der ikke en der kan hjælpe med en vejledning til at rette disse fejl? Hvid der ikke er andre muligheder, er jeg også ville til at betale et symbolsk beløb..

Kan I have en god weekend
Avatar billede graupner Nybegynder
15. september 2006 - 20:58 #4
Ved godt at jeg burde have lidt mere tålmodighed, men er der slet ingen der kan hjælpe???
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
18. september 2006 - 09:59 #5
Hvilket program har du lavet det I? Jeg kan se at du bruger Javascript til de links, der popper op. Hvor meget forstand har du på HTML og CSS?
Fremgangsmåden for et website i denne størrelsesord, vil være at lade hver side ligge i sit eget HTML-dokument, og linke til disse med almindelig <a href="sidenavn.html">Menunavn</a> - altså ingen Javascript.
En løsning på problemet med menuen der flytter sig i forhold til baggrunden er at smide hele balladen ind i en tabel med fikseret bredde og højde.

Jeg arbejder selv med webløsninger til daglig, men har umiddelbart ikke mulighed for at tage småopgaver ind med mindre de er godt betalt eller har høj kommerciel værdi.
Håber du har mulighed for selv at fixe det eller finder en der kan :)
Avatar billede graupner Nybegynder
18. september 2006 - 17:32 #6
Hej igen..

Mht. hvilket program jeg har lavet siden i, ja så er det lidt pinligt. (og du vil sikkert ikke hjælpe mig når du hører det). Jeg har brugt frontpage, men KUN fordi jeg ikke normalt laver hjemmesider. Normalt kun grafik.

Grunden til at det Javascript kører er for at få billederne til at skifte når man kører hen over linkene.

Jeg vil gerne give dig adgang til filerne gennem FTP, hvis du lige har en frokostpause hvor du keder dig &#61514;

"Tabel med fikseret bredde og højde" jeg ved virkelig ikke hvordan man gør det, hvis du får tid, vil jeg virkelig værdsætte en forklaring.

Mht. betaling. Jeg vil virkelig gerne give dig betaling, men hele Ep'en er selvfinaseret og kører på MEGET lav bugtet. Kan godt forstå at du ikke kan påtage dig denne opgave.

Men hvis der er en der har lidt ekstra tid tilovers, er du meget velkommen til at give lyd.

Tak for din tid, Kenneth
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
18. september 2006 - 18:10 #7
Det er et meget skægt forhold folk har til Frontpage, det er nærmest fy-fy at tale om det :) Selv har jeg ingen erfaring med det, men har da flere gange kigget i kode genereret af Frontpage, og jeg må sige at jeg er imponeret over hvor meget overflødig HTML/CSS/Javascript det kan generere for at lave en ellers meget simpel funktion!
Men man bruger jo de programmer man har adgang til og det der ligger mest naturligt for en, og Frontpage er ikke alene om at lave den slags slamkode-numre.

Anyway, her er et forslag: Jeg kan fixe popup-problemet og menu-placering-problemet, hvis jeg til gengæld kan få tilsendt en signeret udgave af Ep'en :) og så skipper vi betaling. Nu er det ikke fordi jeg ved hvem du/I er, men er da altid sjovt at have et produkt med en historie bag. Det er jo så moderne med storytelling!

Skriv gerne på lasse [at] kreativmedie.dk, især hvis du sender FTP-oplysninger!
Hvordan med deadline?
Avatar billede graupner Nybegynder
19. september 2006 - 20:03 #8
Det er sku en deal. Tjek din mail og lav' lige et svar så jeg kan sende de 200 p til dig.
Avatar billede graupner Nybegynder
22. september 2006 - 08:43 #9
Hej Lasse.

Er blevet lidt i tvivl om du har modtaget min mail?

Kan du have en god weekend
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
25. september 2006 - 09:45 #10
Det har jeg, og du skulle også gerne have modtaget et svar :)
Avatar billede graupner Nybegynder
29. september 2006 - 13:12 #11
Så LUKKER vi..