Avatar billede steffenbc Nybegynder
13. september 2006 - 18:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort anbefales?

Hej! Hvilket AGP grafikkort vil I anbefale til min gamle afdankede computer? Mit Radeon 9500 PRO kort er stået af

System:
AMD Athlon 2600+
1024 DDR Ram
MSI KT4 Ultra

Maskinen skal holde lidt endnu, og må gerne kunne trække lidt af de nye spil, udover 7-kabale og Doom 2

Havde tænkt mig noget i denne stil:

RADEON X1600 PRO HDMI
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215769

NX7600GS-TD256
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=214323

Et andet RADEON X1600 PRO
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=184474

Håber I kan guide mig til det bedste valg.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. september 2006 - 18:24 #1
Jeg ville tage dem i denne prioritering:

1. NX7600GS-TD256

2. RADEON X1600 PRO HDMI

3. Et andet RADEON X1600 PRO
Avatar billede cheshire Nybegynder
13. september 2006 - 20:50 #2
Hejsa.

jeg mener rækkefølgen bør se således ud:

1. RADEON X1600 PRO - det er billigst og sapphire er blandt verdens bedste

2. RADEON X1600 PRO HDMI - igen et sapphire og den er en tand hurtigere end nr. 3

3. NX7600GS-TD256 - er dog heller ikke dårligt valg

Men som med mor og datter er det jo osse her, nogen kan lide det ene og andre kan lide det andet. Dog vil jeg sige at når du er vant til radeon og formentlig har haft gode erfaringer med det, ville jeg nok blive ved radeon kortene.
Avatar billede steffenbc Nybegynder
13. september 2006 - 23:07 #3
Hey! Tak for det! Tilsyneladende afhænger det meget af hvilke præferencer man har, ville dog også helst selv have radeon, da jeg har været meget glad for det.

Jeg var egentlig også mest i tvivl om hvilket kort der var hurtigst - og om man burde vælge 256 GDDR 3 RAM eller 512 DDR II ram. For taler stemningen nu for nvidia, så kunne det jo være man burde vælge et sådan!
Avatar billede cheshire Nybegynder
14. september 2006 - 18:07 #4
selv tak kan jeg jo sige for dit udvalg har faktisk gjort at jeg netop i dag selv har købt radeon x1600 pro for det så for mig ud til og være et ganske godt køb. jeg håber du bliver tilfreds med dit køb uanset hvad du så end vælger.
Avatar billede steffenbc Nybegynder
14. september 2006 - 23:20 #5
Jeg takker også igen... Ender også med et Radeon x1600 pro her!
Avatar billede mrrius Nybegynder
15. september 2006 - 01:55 #6
Her er en vga Charts, så du nemmere kan sammenligne grafikkorten