Avatar billede larsen612 Nybegynder
12. september 2006 - 17:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

aktivering af sikkerhedskode til trådløst netværk.

Jeg har lige købt en smcwbr14-g2 trådløs bredbåndsrouter. Men jeg er rimelig urutineret hvad computere angår(for nu at sige det mildt). Jeg har bladret hele manualen igennem flere gange, men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg laver en simpel sikkerhedsaktivering på det trådløse net, så jeg kan bruge en adgangskode og dermed sikre at alle og enhver ikke sådan lige umiddelbart kan benytte min internetforbindelse. Er der nogen der har denne type router og kan fortælle hvad jeg skal gøre? Jeg har manualen til at ligge på pdf. fil, så hvis der er en derhar tid, kan jeg sende den og måske vedkommende kan guide mig igennem via den...
Håber der er en der kan hjælpe!!
Avatar billede jps6kb Novice
12. september 2006 - 18:22 #1
Hej, du må godt prøve og sende den til mig på post [a] kimbang [dot] dk  ;)
Avatar billede larsen612 Nybegynder
12. september 2006 - 19:47 #2
Så har jeg forsøgt at sende manualen til din mailadresse. du må meget gerne lige bekræfte modtagelsen af mailen, idet jeg ikke er helt sikker på om jeg har tydet din andresse rigtigt... :-/
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. september 2006 - 20:41 #3
også her dragonknight snabela mailme dot dk
Avatar billede jps6kb Novice
12. september 2006 - 21:04 #4
Det står i din manual fra side 4-44 .. du skal bare vælge WEP. :)

Hvis du er mere i tvivl så bare skriv, så skal jeg se om jeg kan guide dig yderligere igennem, men det står meget godt beskrevet i manualen synes jeg.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. september 2006 - 21:04 #5
Vil det sige at du kan gå på nettet trådløst ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. september 2006 - 21:08 #6
Hvis dit trådløse netkort understøtter WPA-PSK, så er der WEP langt overlegen, og du bør anvende dette.
Avatar billede larsen612 Nybegynder
13. september 2006 - 13:20 #7
så har jeg fundet frem til det rigtige sted, hvor jeg skal oprette koden. Men efter jeg havde skrevet en kode første gang en som passede overens med det hex halløj, som åbenbart kun må være bogstaver fra a-f og tal fra 0-9, så kunne computeren ikke oprettte forbindelse til internettet. den accepterede godtnok koden, men skrev derefter ingen eller begrænset adgang til nettet. Nu virker det oven i købet som om den ikke vil acceptere den kode jeg vælger, som kun indeholder bogstaver fra a-f og tal fra 0-9. hvis du prøver at kigge i manualen så er der en passphrase og 4 keys, som kan udfyldes af mig. Hvad skal jeg udfylde????
Avatar billede larsen612 Nybegynder
13. september 2006 - 13:21 #8
til dragonknight: den ene af mine to computere har ikke noget netværkskort, så der bruger jeg en usb dongle, som fulgte med routeren. Går ikke ud fra den understøtter wpa-psk...???
Avatar billede larsen612 Nybegynder
13. september 2006 - 13:35 #9
ups. bare glem det. tror jeg har fået styr på det. jeg smider pointene til dig jps6kb, men hvordan finder jeg ud af om den der usb dongle den understøtte wpa-psk sikkerheden??
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. september 2006 - 16:11 #10
Velbekomme ! ! ! ! ! !