Avatar billede -veile- Nybegynder
12. september 2006 - 10:50 Der er 8 kommentarer

Hvor skal man starte1

hey!

Nu har jeg besluttet mig at hoppe fra PHP til ASP.NET fordi jeg tror på det er fremtiden!

Men jeg har forsøgt mig frem til at forstå sproget! men det er ikke lykkedes mig endnu.. Så derfor søger jeg toturials - artikler - film eller noget andet som kan få mig til at forstå hvordan sproget fungere!

Primære artikler toturials film skal være i C# da det er det jeg vil kode.

Håber på nogle vil hjælpe mig , med at komme igang med ASP.NET C#
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. september 2006 - 11:01 #1
Jeg synes du skal tage udgangspunkt her - der er meget godt at hente.
http://www.asp.net/learn/default.aspx?tabid=63
Mvh
Avatar billede tander Nybegynder
12. september 2006 - 11:25 #2
Se en webcast fra microsoft med forskelle mellem PHP og .NET her:
http://www.microsoft.com/danmark/msdn/events/danske_webcasts.mspx
Avatar billede -veile- Nybegynder
13. september 2006 - 10:34 #3
Kunne måske også godt bruge en forklaring på hvor stor forskellen er mellem C# programmerings sprog og så den web basic!
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. september 2006 - 12:44 #4
Der er små forskelle på hvad du kan og ikke kan i VB.NET/C# .... Det er i det syntaktiske forskellene primært ligger.
http://www.codeproject.com/dotnet/vbnet_c__difference.asp
Mvh
Avatar billede -veile- Nybegynder
13. september 2006 - 13:01 #5
OkaI,  men ligger der en forskel på den web basiske del, og den programmering delen,

Programmering's delen (Applikationer)

Web basiske (Nettet)
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. september 2006 - 15:19 #6
Jeg er ikke helt med på hvad du mener... Du har ikke ringere muligheder for at lave web applikation om du vælger det ene eller andet sprog.
Mvh
Avatar billede -veile- Nybegynder
13. september 2006 - 22:45 #7
men er der en forskel på kode strukturen i C# fra hvis man laver windows applikationer eller web, ændres der i koden eller er det, det samme
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. september 2006 - 08:35 #8
Ja - der er stor forskel på at lave web og windows applikationer, selvom det ved første øjekast kan se meget identisk ud.
Mvh