Avatar billede dgr Nybegynder
06. september 2006 - 18:42 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Min computer er 1 min om at begynde at lukke

ja som overskriften siger så tar det 1 min fra jeg trykker luk computer til at computern går igang med at lukke..
den står bare på skrivebordet og hygger sig et minuts tid før den begynder at lukke.. i mellem tiden kan jeg ikke gå ind i nogen programmer fordi den siger den er igang med at lukke selvom den ikke er..

har oprettet et spørgsmål om det før, men fandt aldrig en løsning har levet med det i snart et år og nu er det satme nok..
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2006 - 20:00 #1
Jeg ville starte med at køre en gang "chkdsk /r /f"
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. september 2006 - 20:26 #2
^^
scandisk 1., prøv derefter at slette gamle systemgendsannelses filer(2.faneblad i diskoprydning), og derefter defragmentere..?
Avatar billede munki Nybegynder
06. september 2006 - 22:33 #3
ja, du har alt for meget lort (læs: services) kørende på din maskine, og derfor vil det tage windows ekstra tid at lukke alt det lort (læs igen: services).

Jeg ville se på hvor mange services din maskine knokler med at køre, og derefter fjerne det udnødvendige lort (behøves jeg at sige det igen?) med msconfig [start => kør => msconfig]
Avatar billede off-line Nybegynder
07. september 2006 - 02:02 #4
Hvis du har sat windows til, at formatere din sidefil, når du lukker, tager det
længere tid.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. september 2006 - 02:05 #5
Når nu talen er om at lukke, så husk, at lukke dine mange, åbne spørgsmål.
07. september 2006 - 06:56 #6
Provocation: Mon vi hører/læser fra <dgr> igen- >
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=dgr&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

Hvis du over meget absolut skal have alle de services/programmer kørende i baggrunden så brug evt. DVALE funktionen istedet...
http://www.eu-energystar.org/da/da_024.htm#win2kxp
Avatar billede dgr Nybegynder
07. september 2006 - 13:36 #7
det har intet at gøre med at jeg har meget lort på min computer for det sker osse lige efter at jeg har ny formateret computern..

chkdsk /r /f virker ikke

Hvis du har sat windows til, at formatere din sidefil, når du lukker, tager det
længere tid.

hvordan laver jeg om på det`?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2006 - 17:06 #8
"chkdsk /r /f virker ikke" Hvad mener du med det???
Avatar billede dgr Nybegynder
08. september 2006 - 23:00 #9
hehe det hjælper ikke..
09. september 2006 - 09:02 #10
http://www.eu-energystar.org/da/da_024.htm#win2kxp - så er det 'overstået' på <30 sek uanset hvilke programmer du har gang i. Samme med opstart <30 og du er tilbage PRÆCIST hvis du satte PC'en i dvale incl hvilke programmer du har gang i...

Det bruger jeg altid...
Avatar billede dgr Nybegynder
18. september 2006 - 16:59 #11
den skal ikke dvales men slukkes
21. september 2006 - 20:18 #12
Feedback ?

PS: [Dvale] bruger lige så lidt strøm for [Slukket] !!! Ja du ka' ta' 230V stikket ud; det giver det samme...

Men ka' næsten sige at du sammenlagt vil bruge MINDRE strøm da du bruger MINDRE tid på opstart/nedluk ...
27. september 2006 - 20:42 #13
Feedback [2] ?
28. oktober 2006 - 20:28 #15
???
Avatar billede dgr Nybegynder
23. januar 2007 - 22:14 #16
problemet er løst..
Avatar billede dgr Nybegynder
23. januar 2007 - 22:14 #17
Munki kan få point hvis han vil ha dem
Avatar billede dgr Nybegynder
25. januar 2007 - 21:45 #18
så lukker vi
Avatar billede off-line Nybegynder
25. januar 2007 - 22:01 #19
Ja så fik du da dine point hjem igen, når munki, efter flere måneders venten
ikke lige er på eksperten. Og du har heller ikke givet nogen forklaring på,
hvad løsningen var. Du skulle læse Ekspertens regler:(