Avatar billede reinewald Nybegynder
06. september 2006 - 12:29 Der er 8 kommentarer

Hvor/hvordan finder jeg en partner?

Hej

Jeg har, synes jeg selv fundet et rigtig godt koncept til et website.

Jeg er overbevist om at der kan tjenes penge på sitet, når det kommer godt igang, og det er muligt at udvide konceptet til mange nye markeder, når først websitet er ordentlig på plads.

Men jeg har desværre ikke nogen evner ud i php, asp, eller hvad det nu skulle skrives i.

Samtidg har jeg ikke noget kapital bagved, så her er mit spørgsmål.

Tror i der nogen som helst chance for at kunne finde en partner, der kunne være interesseret i at gå med i mit projekt, når jeg ikke kan garantere nogle penge, før sitet begynder at tjene penge ind.

Og hvordan sikrer jeg mig bedst muligt, at hvis jeg videregiver oplysninger om mit projekt, at min "mulige partner" ikke bare siger "tak skal du have" og tager røven på mig?

Håber i har nogle gode ideer til mig, da det faktisk er noget jeg virkelig brænder for.
Avatar billede reinewald Nybegynder
06. september 2006 - 12:30 #1
Med partner mener jeg naturligvis en udvikler.
Avatar billede saucer Nybegynder
06. september 2006 - 12:44 #2
Det er et meget svær emne at komme ind på ang. om hvordan du sikrer dine oplysninger. Man kan selv lave en del papir arbejde med sin advokat som hver udvikler skal skrive under osv.

Nu ved jeg ikke hvem du er, men du får self. den bedste service ved at hive nogle penge op ad lommen og betal en freelancer til at hjælpe dig med. På den måde er du mere sikker end hvis du finder en som vil gøre det gratis. Mange gange falder gratis folk fra og så er det skidt at hav et ½ sys som ikke kan bruges.

Men hvis du er sikker på dit porjekt så snak med banken og måske lån 5-10 k som du kan bruge til at få dit ide frem i livet.

Held og lykke frem over
Avatar billede ffsoft Praktikant
06. september 2006 - 14:35 #3
Du kan aldrig gardere dig 100%, det er i sidste ende et spørgsmål om moral.
Din partner som jo vil have adgang til koden, vil i sidste øjeblik kunne lave et
konkurrende site, som kommer i drift før dit. Hvis du har råd kan du så
pudse en sagfører på det.
Find en du stoler på og få så lavet en skriftlig aftale der tager højde
for alle mulige situationer.
Du bliver jo nødt til som noget at det første at fortælle om din ide og
allerede der er du på glat is, men du kan ikke få nogen til at hoppe med
på vognen, hvis du ikke kan komme med noget der lyder som en god ide.
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
06. september 2006 - 16:32 #4
Jeg ville kaste projektet på www.rentacoder.com - der kommer du temmelig langt for få penge og kan få udvikleren til at skrive under på en aftale inden han går i gang.
Avatar billede japping Nybegynder
06. september 2006 - 21:46 #5
Under www.megetlet.dk - Links - Nyttige links ved udvikling af produkter - patent- og varemærkestyrelsen
kan du finde vejledning til et gratis dokument som kan sikre dig dokumentation for vidergivelse af viden.
Problemet kan blive at du måske ikke har råd til at retsforfølge folk, men nogle vil måske blive sorteret fra ved krav om underskrift.

Held og lykke.
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. september 2006 - 09:13 #6
det er nu ret simplet, folk du taler med underskriver en NDA (non-disclosure-agreement) kender ikke lige det danske ord fon sådan en.
Der står at alle oplysninger er fortrolige og ikke må videreformidles, desuden noteres det at vedkommende i fx 1 år ikke må udvikle er med-udvikle lignende koncepter. brydes aftalen betales en bod (fx 1mil. DKK) - det er ret standard, personligt har jeg altid en med i lommen hver gang jeg samtaler med nye folk og projekter.

du kan få en af mig (på engelsk) hvis du vil :-)
(er udformet af en advokat er er fuld gyldig i n¿sten alle lande i verden.)
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. september 2006 - 09:19 #7
tror at denpå dansk kaldes for en "hemmeligholdelses erkl¿ring" (knapt så eksotisk) :-)
Avatar billede bjawnie Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:02 #8
Hej Reinewald,

Jeg kunne måske være interesseret i et samarbejde. Jeg er webudvikler, så hvis du stadig er interesseret kan du jo skrive tilbage.

Jeg har i øvrigt ikke noget i mod at skulle skrive under på en hemmeligholdelseserklæring :)