Avatar billede presselogen Nybegynder
05. september 2006 - 20:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dreamweaver upload til Surftown

Jeg har nogle www.adresser liggende på samme hotel hos Surftown. Med mit gode gamle Freeway program (ja jeg bruger mac.) har jeg ikke problemer med, at uploade til Surftown. Men med Dreamweaver kan jeg SLET IKKE få det til at fungere - kommer kun til roden.
På siden jeg bl.a. skal oploade, har jeg med Freeway uploadet et par billeder, som viser mine indstillinger i Dreamweaver, samt et billede fra roden på Surftown, hvor jeg forsøger at oploade en enkelt prøveside med et billede.

Tommy
Avatar billede presselogen Nybegynder
05. september 2006 - 20:05 #1
Undskyld... jeg glemte adressen med et par skærmbilleder: www.farvellus.dk
Tommy
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. september 2006 - 00:12 #2
Som jeg forstår det har du i roden flere mapper med subdomains.
Under Advanced -> remoteinfo -> Host directory skal du angive navnet på folderen + et slash.
Eks: folder1/
Ftp host skal være roden
Du kan checke ved at vælge remote view med F8 tasten.
Avatar billede miss-g Seniormester
06. september 2006 - 01:13 #3
Hej

Jeg har selv et website hos Surftown og bruger også DW uden problemer.

Under (Remote info)Host directory har jeg dog domænet stående. Hvis det f.eks. hedder www.hjemmeside.dk, så står der hjemmeside.dk/

Og så har jeg hak i Use Passive FTP ellers virker det ikke hos mig.
Avatar billede miss-g Seniormester
06. september 2006 - 01:15 #4
Ok - læste lige at du ikke har problemer med forbindelsen, så det med passive ftp er nok ligemeget hos dig.

Men når jeg ser hvad der er på serveren ligger der en mappe der hedder hjemmeside.dk og det er i den alt indholdet ryger i. Så jeg vil tro at det er det du mangler...

Mon ikke du også har en mappe liggende derude på domænet?
Avatar billede presselogen Nybegynder
06. september 2006 - 09:48 #5
Tusind tak til jer begge - miss-q skar det ud i pap, så selv jeg kunne forstå. Derfor 30 point til dig... hvis jeg finder ud af at sende dem til dig :-)
Avatar billede presselogen Nybegynder
06. september 2006 - 09:59 #6
Miss-q fortæl lige hvordan jeg giver dig point :-)
Tommy
Avatar billede miss-g Seniormester
06. september 2006 - 15:00 #7
Først og fremmest skal jeg lige lægge et svar - det er hermed gjort *S*

Og så skal du markere mit navn i den firkantede kasse og trykke accepter.

Takker