Avatar billede thoning Nybegynder
30. august 2006 - 22:09 Der er 8 kommentarer

Hvad skal jeg opgradere?

Hej derude..

Jeg står i den situation, at jeg er ved at være lidt træt af min langsomme computer, men også at jeg ikke har alverdens penge!
Mit problem er størst når jeg er i gang med billedbehandling. Når jeg retter på et billede samtidig med jeg har preview på, er den ret sløv, og hakker i det. Men hvad skal jeg opgradere først?

Min computer er sammensat således:
CPU: Pentium 4 3,0 ghz
Motherboard: ASRock P4S61
Ram: 512 mb PC2100 DDR SDRAM
Grafikkort: NVIDIA GeForce 4 MX460 (64mb)

Hvis i mangler flere informationer, må i skrive hvad i skal bruge ;) Håber nogen kan hjælpe mig, med hvad der ville være det bedste at skifte?

MVH
Nicolai Thoning
Avatar billede tcp Nybegynder
30. august 2006 - 22:20 #1
ville starte med dine ram billeder og film bruger meget af det når du arbejder med det.
Avatar billede tcp Nybegynder
30. august 2006 - 22:23 #2
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=109908

husk at tjekke dit bundkort kan klare 1 gb-ram
Avatar billede thoning Nybegynder
30. august 2006 - 22:24 #3
Kan jeg købe lige den slags ram jeg vil, eller skal det være en bestemt?
Skal lige siges at jeg har 2x256 nu, og ikke har plads til mere end 2 af gangen.. Så de kan sagtens begge ryge hvis det er..?
Avatar billede thoning Nybegynder
30. august 2006 - 22:30 #4
Den her måske 3 kan jeg se via info på deres hjemmeside, og burde kunne klare 1 gb, da der står dette..
Memory      DDR400/333/266
3 x DDR slots, Max. 3GB DDR

;D
Avatar billede thoning Nybegynder
30. august 2006 - 22:42 #5
Men kan PC2100 godt køre med PC3200 som du anbefaler hvis det er?
Avatar billede off-line Nybegynder
30. august 2006 - 22:51 #6
Det er selvfølgelig rigtigt, at store grafiske arbejder, kræver meget ram,
Men hvis du bare arbejder med Paint shop pro el. lign. så er 512 MB ram nok.
Hvor stor er din swap (page) fil? måske skal den være større.
Din CPU kan da ikke være på 43,0 ghz, du må have skrevet forkert.
Avatar billede fuglen1 Novice
31. august 2006 - 13:21 #7
gotfred: som jeg læser det er cpuen en Intel Pentium4 3.0 ghz
Avatar billede off-line Nybegynder
31. august 2006 - 14:13 #8
fuglen1 - Ja det har du nok ret i, og det er da rigelig, til det arbejde.

thoning - jeg tror, det er grafikkortet, som er langsomt.
Husker du, at defragmentere?