Avatar billede badassjuncker Nybegynder
29. august 2006 - 14:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DVI-D til DVI-D eller DVI-D til HDMI

Hej Gutter

Jeg er ved at købe et Samsung 40M71B TV.
Jeg skal overføre billedet fra min pc via DVI til TV.
Det skal selvfølgelig være DVI-D.
TV´et har 1 DVI-D indgang og 2 HDMI.

Først ville jeg købe et DVI-D til HDMI kabel og på den måde overfører billedet.
Men er det ikke dumt. Det er vel samme kvalitet hvis jeg bare bruger et DVI-D til DVI-D kabel. Det kan jo ikke blive bedre kvalitet bare fordi det HDMI i den ene ende?
Og ulempen er jo også at jeg på den måde optager en HDMI port som jeg kunne bruge til Xbox, ps3 eller dvd engang.

Ville det smarteste ikke være at købe et DVI-D til DVI-D ???
Avatar billede venturer Nybegynder
29. august 2006 - 14:45 #1
Jeg vil prøve at finde kablet som du siger. Det vil helt klart være en fordel med 2 ledige HDMI stik.

Jeg kan dog ikke sige så meget om hvad der vil være det billigste.
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
29. august 2006 - 14:46 #2
pris spiller ingen rolle... Når jeg giver 20-25.000 for et tv vil jeg ikke spare på kablerne :-)
Avatar billede venturer Nybegynder
29. august 2006 - 14:47 #3
Hehe... God pointe :)

De er nu ikke så dyre ser det ud til:
http://www.prcdata.dk/ProduktLinkFrame.asp?id=62&produktId=30331004
Avatar billede gertp Nybegynder
29. august 2006 - 14:51 #4
her er highend kabler til fornuftige priser:
http://av-connection.com/?CPage=PView&ML1=1&ML2=1&ML3=74&ML4=129
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
29. august 2006 - 15:15 #5
Jeg har været inde på de sider. Men det er mere om hvad der er smartest som jeg efterlyser.
Avatar billede venturer Nybegynder
29. august 2006 - 22:22 #6
Som sagt... Så er jeg enig i den ide du selv har fået. Altså at benytte et DVI->DVI kabel. Så længe signalet er digitalt er det principielt ligemeget hvilket stik du bruger. Så kan du ligeså godt "gemme" de to HDMI stik til noget som rent faktisk kan benytte HDMI.
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
29. august 2006 - 23:30 #7
Nu har jeg søgt lidt på det. Og det ser ud som om at der slet ikke ER en DVI indgang på TV´et. Det er istedet blevet til den extra HDMI indgang. Så nu må jeg finde sådan et DVI-D til HDMI. Jeg har derfor ikke flere spørgsmål. tak gutter