Avatar billede fwh Nybegynder
28. august 2006 - 19:28 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Synkroniserings felj ved brænding af VOB filer.

Jeg bruger Nero Burning Rom 6 til at brænde med, i dette progranm er der en program som hedder NeroVision Express 2. Programmet kan lave DVD menuer og er sådan set et fedt program, men jeg oplever problemer med VOB filer.

Jeg har nnogle DVD'er med musikvideoer på, men det er ikke alle sammen jeg er heltr vild med, så jeg ville lave min enget hit DVD. Jeg har taget og kopieret de VOB filer fra DVD'erne jeg vil have, og så har jeg lagt dem ind i Nero, som netop kan bruge disse filer.

Efter jeg har lavet min menu, kan man se et Preview af det man har lavet og se det som det kommer til at se ud på DVD'en. Men nu er der en synkroniserings fejl mellem lyd og billede, lyden er fin, men filmen/billedet går alt for hurtigt, og prøver jeg at brænde det på en DVD, ja så er fejlen der endnu. NeroVision Express 2 kan arbejde med VOB, Avi og mpg filer, nogle mpg filer ske det sammen med synkroniseringen.

1. Er der nogen som har en løsning på hvad der går galt, og evt hvad man kan gøre for at få det tilæ at virke.

2. Eller er der et andet program som man kan bruge, hvor man bare kan tage og ligge de VOB filer som er på DVD'en ind og så lave en menu og brænde en DVD.

Håber at nogen kan hjælpe.
Avatar billede mula Nybegynder
30. august 2006 - 12:22 #1
hej.
jeg har oplevet at windows i direct x har et problem med sync når det glæder mpeg2 (standard dvd) formatet..
har løst det på flg møde
installere k-lite mega pack
http://www.free-codecs.com/K_Lite_Mega_Codec_Pack_download.htm
ang nero 6 husk du skal have den fulde version altså ikke en oem version
du kan købe en nøgle på neros hjemmeside (giver angang til et ekstra mpeg modul)
mit fortrukne dvd author program dvdlab (pro)
http://www.mediachance.com/dvdlab/Help/danish/index.htm tryk på lær hurtigt
hent trial her
http://www.mediachance.com/download.htm
Avatar billede mula Nybegynder
30. august 2006 - 12:26 #2
ups også vigtigt at din computer er defrakmenteret. tryk på dit c-drev engang , højreklik og vælg egenskaber , funktioner, menupunkt nr deframenter nu.
hvis du evt har datadrev skal du gentage for disse drev.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. september 2006 - 01:06 #3
TMPGEnc DVD Author 2 kan. http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/index.html
Demo kan hentes.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. september 2006 - 19:38 #4
Hvad kommer du frem til´?
Avatar billede fwh Nybegynder
30. september 2006 - 23:02 #5
Nero kan ikke forklare hvorfor det ikke virker, og mener at det er helt specifikt kun min maskine som gør dette, og vil ellers ikke rigtig gøre noget ved det, men jeg fant en løsning. DVD Shrink kan tage disse VOB filer samt de tre andre filer som høre til en VOB fil, og brænde dem ned på en dvd. Men.... Man kan ikke lave menu på dette program, så jeg må finde et program som kan lave menu til DVD og så brænde det.

Hvad angår Nero så undre det mig lidt, da DVD shrink bruger Nero til at brænde og der er ikke nogen problemer, så det må ligge i det Menu program som følger med Nero pakken.

Angående det med Mega coder pack, så er jeg ikke så vild med at indstallere noget fra K-lite, da jeg tidligere har prøvet deres programmer og oplevet af have en masse underlige ting på min maskine, så det venter jeg lidt med ind til jeg kan få den undersøgt for ting og sager. Til gængæl se DVD lab meget godt ud, så det skal jeg lige kigge lidt mere på.

Mange tak.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. september 2006 - 23:07 #6
Fik du prøvet TMPGEnc DVD Author?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. oktober 2006 - 14:08 #7
??
Avatar billede fwh Nybegynder
08. oktober 2006 - 13:55 #8
Nej ikke endnu.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 11:30 #9
Mere hjælp, eller skal vi lukke?
Avatar billede fwh Nybegynder
14. oktober 2006 - 15:03 #10
Ja luk du bare
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 15:22 #11
Her er et svar.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:18 #12
Ved du hvordan du lukker?
Avatar billede fwh Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:44 #13
Nej faktisk ikke, jeg troede bare jeg skulle trykke på accepter og så var den skid ude af verden.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:59 #14
Hvem skal have point?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 20:17 #15
Du skal lige fortælle hvem, om nogen, der skal have point. Derefter anmoder du om et svar fra vedkommende. Når den/de der skal tildeles point har svaret, kan du nederst i vinduet, ved siden af acceptér-knappen, markére de personer du vil give point til.
Avatar billede fwh Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:23 #16
Ok man skal markere den som skal have det, der var jo kun en at vælge så jeg troede jeg bare skulle trykke accepter.

Nu er det lykkes, så må jeg se om der også kommer en lukke knap snart.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:46 #17
Der kommer ingen luk-knap. Tråden er afsluttet når du har godkendt en, eller flere brugeres svar. Og nu har du godkendt mig. En anden gang skal du som sagt anmode om svar fra dem du synes har bidraget med svar/løsninger.

Hvis nogen føler sig snydt for point, må I lige sige til.