Avatar billede mikkelpg Nybegynder
27. august 2006 - 18:24 Der er 3 kommentarer

64bit Kryptering på trådløs router - koder?

Jeg har lige sat en trådløs router op hos mine svigerforældre. Og den kører fint, god forbindelse osv. Men jeg vil gerne kryptere forbindelsen, men samtidig have en nem kode så diverse gæster kan logge deres bærbare med netkort på uden de store problemer.

Når jeg logger ind på routeren, så kan jeg vælge forskellige former for kryptering og koder.

Problemet er imidlertid, at lige mget hvilken jeg vælger, så kan jeg bagefter ikke komme på nettet.

Jeg indtaster nøjagtigt samme oplysninger i mit trådløse-usb-ting, trykker gem oplysninger og koder. Når jeg så prøver at logge på, så skriver den bare, at jeg ikke har adgang til neværket.

Hvilke koder/krypteringer er nemmest at arbejde med - kender i en meget pædagogisk hjemmeside med noget info om de krypteringsmetoder der findes? (wep osv.)

det er i Win XP - og jeg kan ikke oprette et trådløst netværk i XP.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2006 - 20:24 #1
Avatar billede ksoren Nybegynder
27. august 2006 - 20:54 #2
Hvem vil du sikre forbindelsen imod?
Nemme koder og WEP giver ikke særlig god sikkerhed
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2006 - 08:10 #3
finder du ud af noget ?