Avatar billede jonat Nybegynder
26. august 2006 - 15:27 Der er 5 kommentarer

Explorer fryser.

Hej.

Jeg har et par computere som umiddelbart opfører sig normalt ;).

Nogle gange står de tændt natten over, og så når man begynder og arbejde med computeren igen, virker det også fint... På nær en ting, når man går i startmenuen, og fx beder den om at åbne word (2003), så går explorer kold, og vil ikke mere.

Efter en genstart er computeren frisk igen.

Nogen der ved hvad der er galt?

Mit første bud var at det var antivirussen der drillede, men det ser ikke ud til at Norton arbejder.

Når exploren så er frosset, og man kikker på CPU forbruget, undrer det mig også at den kun er 1-2%...

// Jonat.

Ps. har virkelig ikke rigtig nogen idé om hvad det kan være.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 16:12 #1
Det kan være flere ting eks. din strømforsyning er ikke stor nok, har du målt din CPU temp. og sammenlignet den med normal temperatur. ?

Eller kunne du prøve det først.
Avatar billede jonat Nybegynder
26. august 2006 - 17:34 #2
CPU temp er fin, og strømforsyningen er også stor nok...

Men kan jo også sagtens arbejde med andre programmer inden Explorer går kold... Det er det der virkelig undrer mig, for så kunne man vel være tilbøjelig til at tro det var en fejl i explorer....

// Jonat.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 18:19 #3
Du kan prøve at sætte din XP CD i drevet, starter den lukker du den ned.

Gå ind i START => KØR skriv sfc /scannow (husk mellemrummet mellem sfc og /.

Så vil dine systemfiler blive kontroleret.

En anden fejl kunne være dit grafikkort eller RAM.

Men prøv det andet først

vh
jan
Avatar billede jonat Nybegynder
26. august 2006 - 18:59 #4
Hej Jan.

Tak for din respons. Jeg prøver det lige, og så vender jeg tilbage.

// Jonat.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 19:09 #5
Bare OK

held og lykke :)