Avatar billede gliczynski Nybegynder
23. august 2006 - 00:28 Der er 8 kommentarer

Se IIS på XP Pro fra anden pc på netværket

Hej

Jeg har to Pc'er på mit netværk. Pc A & Pc B

Jeg har installeret IIS 5.1 på A'eren, og nu vil jeg gerne kunne se det Default site jeg har sat op fra min anden pc (B) på netværket.

Jeg kan sagtens ping'e pc'erne i mellem og lave netværks drev osv.

men jeg kan ikke se IIS'n på PC A...

Er der nogen som kan hjælpe med dette lille opsætningsproblem?

Håber på hurtigt svar
Avatar billede ladyhawke Novice
23. august 2006 - 08:06 #1
hvordan mener du se IIS'en på pc a? mener du at du vil kunne se IIS konfigurationen på pc a via pc b, eller mener du at du i en browser på pc b vil kunne se sitet som er sat op på pc a?
Avatar billede gliczynski Nybegynder
23. august 2006 - 09:34 #2
Jep, det sidste du skrev...

Jeg vil se sitet på PC A fra PC B i en Browser...!!!!
Avatar billede ladyhawke Novice
23. august 2006 - 09:43 #3
og  http://<PC A navn> virker ikke?
Avatar billede gliczynski Nybegynder
23. august 2006 - 10:31 #4
Nej, heller ikke IP adressen... Og de har ingen problemer med at se hinanden... dvs. på netværket f.eks \\192.168.1.35 eller \\<PC a>....

Men se IIS'n.. det gider den ikke...

Nogen idder...???
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. august 2006 - 10:48 #5
Prøv:
http:\\192.168.1.35:80
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. august 2006 - 10:48 #6
Hvow jeg ser lige du sidder bag en router (på ip adressen). Måske du skal stille permissions i config på routeren så der er adgang til port 80 (webport).
Avatar billede gliczynski Nybegynder
23. august 2006 - 10:53 #7
Det er ikke udad til, men lokalt på mit netværk det skal virke...

Jeg har selv løst problemet.... Fandt dette...
---
Port 80 is blocked by the Windows XP Firewall by default.

Go to Control Panel > Windows Firewall.

On the Exceptions tab, click on Add Port, name it HTTP and enter 80 as the Port Number, select the TCP radio button and click OK.

That should allow your computer to respond to non-local port 80 requests.
----

Men ellers tak for det...
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. august 2006 - 10:55 #8
Så fik jeg dig da på rette spor (port 80) :)