Avatar billede hpo Nybegynder
22. august 2006 - 08:44 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke connecte til kamera

Jeg har fået et video-kamera - et Canon MV 950. Jeg har installeret den medfølgende softwarepakke og startet programmet "Zoombrowser EX". Fra dette program burde jeg kunne connecte til mit kamera via USB og hente mine film og fotos.

Jeg har sat kameraet til via USB (et medfølgende kabel, af typen IFC 300 PCU). Jeg har både prøvet via en USB-hub, og direkte til computeren uden andre USB-enheder tilsluttet, men samme manglende reaktion. Andre USB-enehder virker fint i de USB-porte jeg forsøger med, så det er ikke her fejlen ligger.

Jeg tænker 2 ting:
1 - defekt USB-kabel
2 - USB-uoverensstemmelse (hvis kameraet er 2,0 og portene er 1,1 - virker det så?)

Det kan måske også være andet, men jeg ville lige høre her, om der er nogen der kan hjælpe.

VH
HPO
Avatar billede pallesbhansen Nybegynder
22. august 2006 - 08:54 #1
1. Nok ikke det der er galt, men prøv at sætte kablet til et andet sted, og så tænde cameraet. Sker der så ikke noget, så gå til kontrolpanelet og tilføj hardware. Men først skal du se på din cd om der ikke var en driver du ikke fik installeret?
Men i alle tilfælde skal du lade cdèn være i drevet, når du går til tilføj hardware, og hvis der spørges om hvor driveren ligger, skal du fortælle "tilføj hardware" hvor cd drevet og driveren ligger.
2.hvis kameraet er 2,0 og portene er 1,1 - virker det så JA, Det skal det da USB 1 og 2 er kompatible
NB: Du skal kunne se cameraets navn og symbol i kontrolpanelets "scannere og cameraer"
VH Palle
Avatar billede hpo Nybegynder
22. august 2006 - 09:07 #2
Kablet er en særlig type - jeg har ikke andre enheder, der kan anvende denne type USB-stik.

Ang. driver, så finder jeg umiddelbart ingen drivere på CD'en, og i henhold til manualen, burde jeg, når jeg kører XP, blot installerer Zoombrowser EX, og derefter tilkoble kameraet via USB.

Jeg kan ikke se kameraets navn under scannere og kameraer - det er blankt!
Avatar billede pallesbhansen Nybegynder
22. august 2006 - 09:50 #3
Den burde nok findes uden driver, men du kan da rolig hente en her nederst på siden:

http://software.canon-europe.com/software/zoombrowser_ex_updater_ens23580.asp

Eller led i tilføj hardware.
NB: Prøv nogle forskellige USB indgange på din computer.
Eller åben windows movie maker, og se om den vil impotere.
VH Palle
Avatar billede hpo Nybegynder
22. august 2006 - 13:07 #4
Jeg har lige været en tur i FONA - det er dog ikke her kameraet er købt. Men Ekspedienten foreslog, at jeg afinstallerede softwaren, og geninstallerede den, uden at kameraet var tilsluttet via USB. Dette skulle virke. Jeg er en anelse tvivlende overfor dette, men jeg prøver det nu.

Softwaren, som findes nederst på den side du refererer til har jeg installeret. Jeg kan ikke importere via Win_moviemaker - der findes ingen enheder!?

/hpo
Avatar billede pallesbhansen Nybegynder
22. august 2006 - 14:28 #5
Det er rigtigt at Windows XP, bedst kan lide at man installere softwaren, uden at cam er tilsluttet, og så genstarte, derefter tilslutte nyt hardware.
Og under installationen, kommer XP desværre og blander sig, og siger der er fundet nyt hardware, skal jeg ... (Det skal den ikke, først efter genstart er det ok, den siger det, og da kan du roligt vælge ja)
VH Palle
NB: Så ja, prøv at afinstallere og installer, og finder du ikke noget at afinstallere, så bare installer oveni.(Samme sted)
Avatar billede hpo Nybegynder
25. august 2006 - 12:06 #6
OK - har fundet ud af at film kun lader sig overføre via firewire - dette tester jeg een af de kommende dage.

Ang. USB har jeg fået kameraet tjekket hos Aktiv Foto på østerbrogade - han mente også der måtte være noget galt med USB-porten - den kan være defekt - dette tjekker jeg efter  firewire-testen.

Men tak for hjælpen pallesbhansen - læg et svar, så får du 15 point for ulejligheden.

/hpo
Avatar billede pallesbhansen Nybegynder
29. august 2006 - 07:33 #7
Godt du har fundet ud af noget.
Avatar billede hpo Nybegynder
29. august 2006 - 11:21 #8
lagde du ikke et svar, som tak for ulejligheden, palle?
Avatar billede pallesbhansen Nybegynder
01. september 2006 - 08:48 #9
Jeg er ikke den store bruger af eksperten, så jeg kender ikke så meget til det, men kan da se det er et rimeligt godt sted.
Nåå, der er forskel lige her til højre, om det er en kommentar, eller et svar.
Forøvrig, hvad kan point bruges til?
VH Palle
Avatar billede hpo Nybegynder
01. september 2006 - 16:58 #10
Point kan du bruge til at stille spørgsmål for. Desuden synes jeg også det fungerer som en anerkendelse af, at du har gidet at hjælpe mig, og derfor får lidt for den tid, du har brugt på faktisk at hjælpe mig. Men i følge reglerne skal man give point til det svar, som hjælper dig. Ud over point kan man også give karma, som mange herinde ikke bryder sig om. Det er et system, hvor brugere kan skrive nogle kommentarer til andre brugere, og give dem "karma". Nogen får negativ karma, hvis de opfører sig tåbeligt, eller osm led i en hetz, mens andre slipper med god karma - dette gives nok mest, hvis man møder en på eksperten, som man finder sympatisk.

Jeg synes faktisk også Eksperten er et godt sted. Jeg finder i hvert fald mange brugbare tips herinde.
Avatar billede pallesbhansen Nybegynder
04. september 2006 - 07:18 #11
Jeg siger tak, og så må jeg lige se at få læst reglerne.
VH Palle