Avatar billede surfman Nybegynder
19. august 2006 - 21:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HTML/PHP i Macaromedia Flash 8

HTML/PHP i Macromedia flash 8?

Hvordan kan man gøre så man kan ligge en kontakt form ind på et flash site som er lavet i Macromedia flash 8?
Kan ikke lige finde nogle steder hvor man skulle kun gøre det.
Avatar billede jakobhighfarm Nybegynder
20. august 2006 - 15:00 #1
Her er en skide god TUT på dansk ...

http://www.flashforum.dk/forum/viewtopic.php?t=108

De bedste hlisner
Jakob H
www.mudbux.dk
Avatar billede surfman Nybegynder
23. august 2006 - 20:35 #2
Jamen fatter ikke hvor den php kode skal være ??
Avatar billede mat Nybegynder
23. august 2006 - 23:00 #3
Den skal være i sin egen fil og placeres et sted der kan afvikle php (f.eks på en server med apache).
Avatar billede surfman Nybegynder
24. august 2006 - 15:57 #4
>>> mat ja det jeg da godt klar over, men den skal da hedde noget alså filnavnet så flash sitet kan finde den?
Avatar billede mat Nybegynder
24. august 2006 - 16:08 #5
Den skal vel hedde "sendmail.php", som der står i den tråd som jakobhighfarm postede...
Avatar billede surfman Nybegynder
27. august 2006 - 13:13 #6
tak for svaret, men jeg kunne også godt bruge lidt hjælp til og indsætte en php kode på en flash side, eller hvordan man kan include en php fil. er det muligt og gøre det i Macromedia Flash 8???

HVis jeg så skriv lige hvor man skal gå ind m.m ;)
Avatar billede mat Nybegynder
27. august 2006 - 19:17 #7
Du skal ikke inkludere eller skrive så meget som een eneste linie php i flash.

Det fungerer på den måde at flash kalder på et php script der ligger på en server, og giver dette nogle variabler (nøjagtigt som i html). Og det er det ovenstående link viser et eksempel på.

mvh mat
Avatar billede surfman Nybegynder
27. august 2006 - 22:05 #8
Det ikke det jeg spørg om, NU HAR det intet med den kontakt form, men hvis jeg skal have en php fil ind i flashen skal den vil includes? eller hvordan
Avatar billede mat Nybegynder
27. august 2006 - 22:19 #9
nope, hvis du vil have et output fra en php fil hentet ind i flash foregår det faktisk på nogenlunde samme måde. Du bruger "LoadVars" (søg i denne kategori på det ord, det er blevet besvaret en million gange) til at kalde og hente variablerne fra php i.