Avatar billede sansalvador Nybegynder
18. august 2006 - 23:34 Der er 4 kommentarer

Linksys Router deaktiverer WiFi under WoW

Hejsa, jeg har det underligste problem, med stort tryk på hele sætningen "underlig"!

Jeg har en Linksys Trådløs Router sat til mit Webspeed-modem.

Når jeg spiller World of Warcraft, sker det jo nogle gange, at jeg skal besøge nogle NPC'er for at få afsluttet en quest.

Men engang i mellem, når jeg trykker "Complete Quest", deaktiveres den trådløse forbindelse i Routeren. Den slår simpelthen fra lige efter jeg har trykket på knappen, og routeren skal genstartes for at virke normalt igen.

Jeg er sikker på, at det er routerens skyld, for jeg kan observere, at spillet "lagger" pga netværket når det sker, og kan blot observere på min bærbar (som står ved siden af), at den mister den trådløse forbindelse få sekunder efter...

Jeg kan virkelig ikke fatte det, der sker, andet end at der selvfølgelig bliver transporteret nogle 1'er og 0'er igennem routeren, som fortæller Blizzards server, at jeg har gjort et eller andet. Og det "et eller andet" må så forurene det luften omkring antennerne på Routerne, som så slår den helt store alarm op, - og slår fra :)

Er der nogen, der har den fjerneste idé om, hvad hulen der sker?
Avatar billede jacla Nybegynder
19. august 2006 - 02:12 #1
Kan du finde en funktion i opsætningen der hedder "Keep Alive" SKAL være slået til ellers tror routeren du ikke er aktiv og lukker ned.
Avatar billede sansalvador Nybegynder
19. august 2006 - 02:24 #2
Der er ikke nogen Keep-Alive funktion på min Linksys Router. Ihvertfald ikke så vidt jeg kan se på admin-siden nogen steder.

Men også mærkeligt da, hvis routeren skulle tro, at jeg ikke var aktiv når nu WoW er aktiv og konfererer med serveren hele tiden..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. august 2006 - 07:58 #3
Hvilken linksys router er der tale om? Hvilken firmware version? Er detdet samme problem via kabel?
Avatar billede sansalvador Nybegynder
19. august 2006 - 12:37 #4
Linksys Router WRT54G

Firmware Version: v7.00.0

Nej, med kabel så sker der ingenting. Der er den helt fin.