Avatar billede qwerty123 Nybegynder
17. august 2006 - 19:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

problem ved installation af win98

Efter en formatering og opstart på bootdisk..

Skriver install skriver den først
vent, mens installationsprogrammet forberedes. derefter
Windows installation kræver, at eksekverbare program størrelse
er mindst        442368 byte for at kunne køre

og hopper tilbage til cdrom drevet hvad betyder det?

På forhånd mange tak
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2006 - 19:55 #1
Prøv at slette nuværende partitioner - opret partition - formater - installer - se til at du har sat BIOS til LOAD SETUP DEFAULT
Avatar billede c-holst Novice
18. august 2006 - 08:03 #2
brug fdisk som er på bootdisken til slette og oprette en eller flere partion på disken
http://www.wintip.dk/guides/fdisk/
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2006 - 09:24 #3
Helt rigtigt - en god ting kan ikke skrives for til :o) også lidt guide på http://www.helgec.dk/format_floppy.html
Avatar billede qwerty123 Nybegynder
18. august 2006 - 15:48 #4
er prøvet virker bare ikkke, bliver ved med samme fejl... og inde i bios er der ikke noget der hedder load setup bios - er en meget meget simpel bios uden muligheder snart, er en dell pc.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2006 - 15:53 #5
Så tror jeg du må ty til en KILLDISK - guide på http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede qwerty123 Nybegynder
03. september 2006 - 19:45 #6
har lige prøvet killdisk, og det giver desværre ikke nogen forandring i den fejl den kommer med når win98 skal installeres
Avatar billede c-holst Novice
03. september 2006 - 20:35 #7
er den fejlkode du kommer med i indledningen korrekt afskrevet

hvor gammel er maskinen såden cirka
og hedder den noget mere en bare (fucking) dell

nu ved man jo aldrig, men kunne det tænkes, at der skal installeres/køres en eller anden diskette/speciel diskette før den vil køre, hvad siger du til den helgec

tænker også lidt på, om du kunne have en hardwaredefekt

har du en anden windows cd som der kunne testes med, for den kunne jo også være defekt

Du har oprettet en partion på disken med f disk, kan ikke lige huske om den skal være logisk eller det andet
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2006 - 21:49 #8
Et eller andet må der jo være galt, jeg ville oprette og formatere en passende partition - kopiere mappen "Win98" fra installationscd-en over på min nyoprettede partition - fjerne cd-en og starte installationen fra disken - jeg garanterer ikke for at det virker, men computeren kan i så fald ikke lave den fejl du beskriver. Du skal formatere med parameteren /s - altså format c: /s
Avatar billede qwerty123 Nybegynder
11. september 2006 - 10:30 #9
vil da lige prøve det med at kopiere windows cden over på harddisken, hvad er det lige kommandoen er for at kopiere en hel eller mappe over, har prøvet med copy *.* c: men den kopiere ikke mapperne med
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2006 - 10:49 #10
Det er kun mappen win98 du skal kopiere - du skal formatere c: som system, altså format c: /s -> genstart -> copy D.\win98 c: (jeg antager dit cd-drev er D) når du har kopieret mappen over genstart uden diskette eller cd -> ved c:> skriver du - cd win98 -> klik enter -> skriv - install - klik enter
Avatar billede qwerty123 Nybegynder
18. september 2006 - 10:27 #11
Jeg siger mange tak for hjælpen, virker nu :)

så nu må i lige poste et svar så i kan få lidt points
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2006 - 10:29 #12
:o)
Avatar billede c-holst Novice
18. september 2006 - 13:11 #13
hvis jeg har været til nogen hjælp

hvad gjorde udslaget?
Avatar billede qwerty123 Nybegynder
18. september 2006 - 14:52 #14
efter jeg lavede den format s ting, så virkede det, så mange takker helgec