Avatar billede martinvandebelt Nybegynder
16. august 2006 - 20:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

GratisVIP.dk

Hej..

Mit spørgsmål er: Hvad er GratisVIP.dk ca. værd?

Besøgstallet kan ses her: http://gratisvip.dk/plesk-stat/webstat
Avatar billede mclemens Nybegynder
16. august 2006 - 21:37 #1
Lige et hurtigt spørgsmål, din statestik indholder oplysninger om opkald der foretages til bestemte filer, der måske? kan få din side til at gå i kludder - er det ikke bedre med bare at skrive dine webstats istedet for at de er frit tilgængelige? Jeg tænker på "jobs" der bliver udført nede fra tyskland f.eks. og links til andre specielle sider i statestikken...? Men, du har måske låst det hele ned så det er ok, det var også bare lige et hurtigt spørgsmål - jeg har jo ikke klikket på nogle links i statestikken, kun set din webstatestik...
Avatar billede mclemens Nybegynder
16. august 2006 - 21:53 #2
Tjah, når jeg analyserer måden virksomheden tjener sine penge så...

1. Brugere der er inde på arto som modtager en e-mail med det ene formål
at klikke på et link -> Jeg ville ikke selv annoncere sådan et sted.

2. Brugere der modtager en e-mail blot for at smide den ud for at få
vip status på arto -> Jeg ville ikke selv annoncere sådan et sted.

... Problemet med selve indtægten som jeg ser den er at:

1. Man er afhængig af at kunne finde sponsorer der "får" noget ud af det...
(Det ville sikkert altid være nogen der fik en e-mail med et banner hvor der
var en billig computer, og så gav det pote til den annoncør...)

2. Du er afhængig af arto. Når eller måske mere hvis arto skifter rundt så brugerne alle har vip så falder siden ned til 0 kr. værd - eller hvis arto selv indbygger et sådant system falder sidens værdi også til 0.

3. Dette er et punkt jeg ikke har sat mig ind i, men det drejer sig om markedsføringsregler - jeg mener at der var noget om at man ikke måtte indvoldvere mindreårige i konkurrencer hvor formålet var kommercielt betonet ... det ville konkurrencen om vip så være da den repræsentere en værdi i kr og ører... Men den er meget langt ude da jeg ikke har undersøgt det ved ... hmmm, konkurrencestyrelsen må det vel være - eller de ved nok hvem der har styr på det :/

... Summasummarum, for at vurdere et sites værdi tror jeg at du skal have lidt regnskab på bordet medmindre der er en der brænder varm / er brændt varm på sitet :)
Avatar billede mclemens Nybegynder
16. august 2006 - 22:00 #3
hmmm, tror 3'eren falder lidt...
http://www.folketinget.dk/Samling/20011/udvbilag/EUU/Almdel_bilag153.htm

[ Beskyttelse af børn og unge

Med henblik på beskyttelse af børn og unge må salgsfremmende foranstaltninger - især konkurrencer og spil - ikke udformes på en måde, så det indebærer, at et barn (en person under 14 år) afslører personoplysninger. Gratis gaver eller tilgift må endvidere ikke gives til et barn, hvis de kan skade barnet fysisk. Der kan f.eks. være tale om udlevering af vareprøver, hvor vareprøven - f.eks. en flaske rengøringsmiddel - kan være skadelig for et barn, hvis denne enten drikker eller spiser vareprøven. Derudover er der et forbud mod at tilbyde alkoholiske drikkevarer gratis til mindreårige (personer under 18 år) i EU. ]

... Men så er spørgsmålet blot om arto har brugere under 14 år og om en e-mail kan henføres til personen... ellers er det næste spørgsmål om ikke du skal have mere for at give vip - dette ville så være personlige oplysninger ... Og så skal forældrene involveres ... men jeg har ikke undersøgt det til bunds, men det bør "køberen" gøre...

Men, hvis vi ser bort fra punkt 3 mangler der lidt om aktuelle
annoncører pr. md i gennemsnit samt oplysninger om aktuelle udgifter
Avatar billede martinvandebelt Nybegynder
16. august 2006 - 22:09 #4
Der er jo betingelser på hvor der står at man skal være ældre end 14. Og man behøver sådan set ikke at udfylde de personlige oplysninger.

Men udgifter er der ikke så mange af; kun webhotellet og domænet. Man tjener ca. 1500-2000 kr om måneden. Jeg siger circa, er meget afhængigt af hvor mange mails man har sendt osv.
Avatar billede mclemens Nybegynder
16. august 2006 - 22:10 #5
[ Gældende dansk ret

Regler om salgsfremmende foranstaltninger findes i en del forskellige love. De mest centrale regler findes i markedsføringsloven, men derudover findes der regler i sundhedslovgivningen, fødevarelovgivningen, tv- og radiolovgivningen samt forskellige former for kodeks.

I markedsføringslovens §§ 6, 8 og 9 findes der forbud mod anvendelse af tilgift, rabatkuponer forud for køb, rabatmærker til senere indløsning og købsbetingede konkurrencer.

Ifølge § 6 er det forbudt i relation til forbrugere at yde tilgift (give gratis gaver) ved køb af varer eller udførelse af tjenesteydelser, når gaven har en værdi, der overstiger 5 kr. Det er derimod tilladt at forære noget væk, når forbrugerne ikke skal præstere nogen modydelse (f.eks. et køb) for at få gaven.

Efter § 8 er det forbudt at yde rabat ved brug af kuponer, mærker eller lignende, som er stillet til rådighed forud for et køb af varer eller udførelse af tjenesteydelser. Det er derimod tilladt at skilte med rabat, f.eks. at der fratrækkes et bestemt beløb ved kassen. Derudover er det tilladt at tilbyde rabatmærker i forbindelse med køb til senere indløsning. Værdien af rabatmærkerne skal dog være påtrykt mærkerne, ligesom mærkerne skal kunne indløses til kontanter.

Ifølge § 9 er det forbudt i relation til forbrugere at anvende tilfældighedsprægede konkurrencer, lodtrækninger m.v., hvis deltagelse heri kræver, at der skal foretages køb af varer eller udførelse af tjenesteydelser. Undtaget fra forbudet er bl.a. præstationskonkurrencer, hvor gevinstfordelingen ikke beror på tilfældet, lovregulerede spil som tips, lotto, forlystelsesspil m.v., udgivere af periodiske skrifter i forbindelse me d løsning af præmiekonkurrencer, og konkurrencer, hvor gevinsten ikke overstiger et nærmere fastsat beløb (eksempelvis 100 kr. for den enkelte gevinst, når der er tale om konkurrencer til voksne, og 5 kr. for den enkelte gevinst, når der er tale om konkurrencer til børn). ]

... Læg mærke til denne her:
[ Ifølge § 6 er det forbudt i relation til forbrugere at yde tilgift (give gratis gaver) ved køb af varer eller udførelse af tjenesteydelser, når gaven har en værdi, der overstiger 5 kr. Det er derimod tilladt at forære noget væk, når forbrugerne ikke skal præstere nogen modydelse (f.eks. et køb) for at få gaven. ]
... I dit tilfælde skal de klikke på nogle bannere eller modtage e-mail'en for at få denne gratis vip status ... dertil kommer selvfølgelig at det hele skal bogføres og splittes ud - og modtagerne af dette muligvis skal beskattes af det... Det er mere et arbejde end en konkurrence - forstået på den måde at de skal udføre en tjenesteydelse - nemlig at klikke på links og være med i nyhedsbrevet, samt det at det ikke er tilfældligt præget...

... Nu kom jeg selv til at nævne det, så jeg måtte selv følge lidt op på det - men hvis det var min side, ville jeg undersøge det helt ned til bunds :o)
- Grunden til at dette har noget med vurderingen at gøre er at sidens værdi skal ses i sammenhæng med en arto brugers aldersniveau og spørgsmålet om indtægten for dette kører helt ok ...

Med venlig hilsen, Clemme :o)
Avatar billede mclemens Nybegynder
16. august 2006 - 22:10 #6
^ - Ovenstående står på samme side som jeg henviste til
( http://www.folketinget.dk/Samling/20011/udvbilag/EUU/Almdel_bilag153.htm )
Avatar billede mclemens Nybegynder
16. august 2006 - 22:12 #7
[ Men udgifter er der ikke så mange af; kun webhotellet og domænet. Man tjener ca. 1500-2000 kr om måneden. Jeg siger circa, er meget afhængigt af hvor mange mails man har sendt osv. ] Hvor mange timers arbejde pr. dag / uge ?
... Muligvis lægger den omkring 5-10.000 , men jeg skyder i blinde - der kommer sikkert nogen med et bedre bud :)
Avatar billede mclemens Nybegynder
16. august 2006 - 22:16 #8
[ 1 Du skal mindst være 14 år for at kunne oprette dig som medlem. ]
- Nåh, jah den første med de 14 år er jo slet ikke relevant :o)
Siden ser forresten fin ud :)
Avatar billede martinvandebelt Nybegynder
16. august 2006 - 22:25 #9
Ca. ½ time om dagen.
Avatar billede mads1987 Nybegynder
16. august 2006 - 22:26 #10
Hvad siden er værd? Den er præcis så meget værd som en køber vil give.
Du siger at siden tjener 2000 kr. om måneden, og ingen udgifter ud over webhotel har. Vil du sige at du ikke bruger tid på at lave aftaler med annoncøre? Fordi hvis du blot bruger 2 timer om ugen på at skrive aftaler og sende mails ud, så dækker det en timeløn på 200 kr/t til dig og 400 kr. i overskud til virksomheden. Så ville jeg hvertfald ikke købe, med mindre du kunne garantere med for nogle fantastiske fremtidsudsigter. Min erfaring siger mig at det kan ikke være nemt at finde folk der vil annoncere i dine mails?
Avatar billede mclemens Nybegynder
16. august 2006 - 22:31 #11
30 minutter om dagen ialt på 1md. -> ca. 900 minutter -> 15 timer.
Med en timeløn på ca. 200 kr. måske? -> 3000 kr. om året ...
Og så skal udgifterne lige trækkes fra... men, man kunne selvfølgelig
ansætte nogle unge til 40 kr. eller 80 kr. i timen og få dem til at
knogle lidt på sitet, og så kunne den spytte lidt af sig...

- Men, jeg tror den månedlige indtægt skal opad før den kan
give nogle kontanter af betydning af sig (tror min vurdering
er sat lidt for høj efter jeg regnede lidt på tallene)...

Men, på den ene side - hvis det er en god forretning er
den jo ikke værd at sælge heller - man kan jo som sagt
selv ansætte nogle folk når indtægten stiger $)
Avatar billede mclemens Nybegynder
16. august 2006 - 22:33 #12
edit:
Med en timeløn på ca. 200 kr. måske? -> 3000 kr. om året ...
-> Med en timeløn på ca. 200 kr. måske? -> 3000 kr. om måneden ...
... Hmm, så ikke mads's indlæg før bagefter :o)
Avatar billede martinvandebelt Nybegynder
23. august 2006 - 21:44 #13
#mcclemens> post lige et svar så kan jeg give point.
Avatar billede mclemens Nybegynder
23. august 2006 - 21:47 #14
Ok, her kommer lige et :o)
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. august 2006 - 17:32 #15
Og tak for point :)
Avatar billede mjo Nybegynder
17. september 2006 - 19:23 #16
Er dette spm. lukket ?