Avatar billede cuff Nybegynder
16. august 2006 - 14:06 Der er 11 kommentarer

Ram til bærbar

Hej

Jeg har for nylig købt 256 Mb ram (Kingston) til min bærbare. (Brugt fra Qxl)

Problemet er nu at da jeg installerede det i maskinen, og startede den op igen. Var der en systemfil der var ødelagt og jeg måtte geninstallere windows XP.

Kan det være blokken der har gjort det? Jeg har ikke turdet sætte den i igen endnu.

Burde det fungere eller?
Avatar billede bettertimes Nybegynder
16. august 2006 - 14:09 #1
RAM giver dig ikke en defekt systemfil. Når du smider RAM i en laptop, så vil jeg anbefale dig at resette BIOS til default iden du starter
Avatar billede venturer Nybegynder
16. august 2006 - 14:11 #2
Det burde "bare lige" fungere.
Dog kan det forsage lidt ustabilitet hvis ikke ram er af samme specs. Men det bør ikke resultere i mistede filer.
Avatar billede bettertimes Nybegynder
16. august 2006 - 14:16 #3
Opgradering af RAM er ikke altid så ligetil!

regel nummer ét er RAM'ene passer til din model :D

Step 1
Sluk for computeren og fjern alle strømkabler samt batteriet inden montering af nye RAM. Lokaliser panelet benyttet til opgraderingen af RAM. Dette er ofte placeret i bunden af laptoppen. Referer til brugermanualen for at lokaliserer panelet.

Step 2
Fjern evt. skruer som holder panelet på plads, og gem skruerne på et sted du ikke glemmer.
Step 3
Fjern panelet fra laptoppen og gem det et sted du ikke glemmer.
Step 4
Afmonter RAM modulerne ved at afhægte Ram’ene og forsigtig løfte kanten af modulet op i 45 grader. Træk nu modulet ud af dets slot.
Step 5
Tilpas hakket i RAM modulet med tappen i RAM slottet på laptoppen og indsæt forsigtigt modulet i en 45 graders vinkel.
Step 6
Når alle pins er på plads i slottet presses forsigtigt på modulet, indtil de 2 klemmer låser modulet på plads.
Step 7
Monterer igen panelet og isæt skruerne.
Step 8
Monterer igen batteriet samt strømkablet.

En RAM opgradering er fuldført
Avatar billede cuff Nybegynder
16. august 2006 - 14:16 #4
Tak,

Jeg prøver igen har jeg har taget lidt backups, skal nok vende tilbage
Avatar billede cuff Nybegynder
16. august 2006 - 15:07 #5
Hjææææælp....

Så har jeg prøvet ovenstående. Det der sker er at maskinen starter, viser windows logoet ganske kort, hvor efter der kommer en blå skærm med en masse tekst som jeg ikke kan nå at læse før maskinen genstarter og laver samme nummer igen og igen.

Nogle idéer???
Avatar billede bettertimes Nybegynder
16. august 2006 - 15:09 #6
dine ram er døde
Avatar billede cuff Nybegynder
16. august 2006 - 15:10 #7
Nu har jeg hevet blokken ud igen, og windows starter helt normalt. Hvad kan det skyldes?
Avatar billede cuff Nybegynder
16. august 2006 - 15:10 #8
Så sælgeren af rammene har taget røven på mig?
Avatar billede bettertimes Nybegynder
16. august 2006 - 15:14 #9
mega
Avatar billede cuff Nybegynder
16. august 2006 - 15:15 #10
Tak for hjælpen.

Jeg har lige et telefon opkald jeg skal lave i en fart.

Vil du lige sende et svar så jeg kan give dig point
Avatar billede bettertimes Nybegynder
16. august 2006 - 15:21 #11
nej tak