Avatar billede wan31 Nybegynder
15. august 2006 - 14:07 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Connection med PHP

Hej,
Jeg har nu forsøgt mig på MySQL, men har lidt problemer med at få det til at virke.

Kan ikke rigtigt få den til at connecte til databasen, eller finde helt ud af hvordan "rs("name")" fungere oversat til MySLQ

Det jeg gerne vil have den til at at connecte til DBen, finde alle poster med en bestemt værdi, og printe alle posterne ud i en Tabel.

Nogen der kan hjælpe???
Avatar billede hexdk Nybegynder
15. august 2006 - 14:33 #1
du gør sådan her:

<?php
mysql_connect("database_navn","brugernavn","kode");
mysql_select_db("database_navn");

?>
Avatar billede wan31 Nybegynder
15. august 2006 - 14:43 #2
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'Security' (11001) in C:\Programmer\xampp\htdocs\Test\Index.php on line 4

Og det er hvad jeg har kaldt den
Avatar billede wan31 Nybegynder
15. august 2006 - 14:46 #3
Nej. Database Navnet i Connect skal bare ændres til Host istedet.

Men hvordan får jeg så fundet mine poster og skrevet dem ud?
Avatar billede hexdk Nybegynder
15. august 2006 - 22:29 #4
okay det er lidt svært, men her kommer det:

her har du din connect og det der ....

$query = mysql_query("SELECT * FROM navnet_på_din_tabel"); //Her laver vi en forspørgelse med mysql_query(); der kan tilføjes mange flere ting til functionrn som fx. WHERE ORDER BY men det er lidt inviklet - næste trin

while($vis_data = mysql_fetch_array($quert)){
echo "$vis_data[navnet_på_et_felt_i_din_tabel] og her kan der være noget text, evt html";
}

Her er et eks. på hvordan man kan udskrive nogle navne...

<?php
//connect

$query = mysql_query("SELECT * FROM navne ORDER BY navn");

while($data = mysql_fetch($query)){
  echo "$data[navn]<br>";
}
?>

vis du vil afprøve scriptet skal du lave denne tabel i phpmyadmin:

Tabel navn: navne
Tabel rækker(cols): 1

Navn på første og sidste plads: navn

tilføj så nogle navne og prøv at køre scriptet det skullle gerne virke ...

Scriptet er ikke afprøvet før ....

MvH HexDk
Håber du har lært noget nydt :D
Avatar billede wan31 Nybegynder
15. august 2006 - 22:42 #5
Tja, det er jo meget tæt på ASP og dens Set rs.

Jeg takker mange gange :) ...