Avatar billede m-kjeldsen Nybegynder
14. august 2006 - 16:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mellemrum og enter

Hej Eksperter

Leg har ledt med lys og lygter, efter den kode man skal bruge når man fra en formular indskriver til access database, kan få space og enter til også at virke på siden som de bliver vist på...

Jeg håber ae en af jer kan hjælpe

MK
Avatar billede keysersoze Guru
14. august 2006 - 17:04 #1
når du viser indholdet fra databasen skal du gøre følgende for at få Enter til at virke;

Replace(rs("kolonne"),VbCrLf,"<br>")

Der burde ikke være problemer med space.
Avatar billede m-kjeldsen Nybegynder
14. august 2006 - 17:07 #2
"Dumme mig"

Det var ikke space. det var hvis der bliver indskrevet et link eller mail

MK
Avatar billede m-kjeldsen Nybegynder
14. august 2006 - 17:14 #3
Her er en kode, hvor bruger indskriver nyhed...

---

<%

Dim rsSave

If Request.ServerVariables ("Content_Length") <> 0 Then

'Creating the Recordset Object
Set rsSave = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")

'Creating a DSN-Less connection to your Database
strDSN = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & "DBQ=d:\home\nfknetdk\db\nfk.mdb;"

rsSave.open "nyhed", strDSN, adOpenDynamic, adLockOptimistic, adCmdTable

rsSave.addnew

rsSave("dato") = Date
rsSave("Overskrift") = request.form("Overskrift")
rsSave("Tekst") = request.form("Tekst")
rsSave("Forfatter") = request.form("forfatter")
rsSave("email") = request.form("email")

rsSave.update

response.redirect("forside2.asp")
'response.redirect "www.nfknet.dk" target="_top"

Else
%>

---

Hvor skal koden indsættes

MK
Avatar billede m-kjeldsen Nybegynder
14. august 2006 - 17:20 #4
her er koden hvor nyheden bliver vist...

---

<%
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
'myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("news.mdb")
myConn.open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & "DBQ=d:\home\nfknetdk\db\nfk.mdb;"

If Request.QueryString("id") <> "" Then
    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    strSQL = "SELECT * FROM nyhed WHERE (ID = " & Request.QueryString ("id") & ")"
    rs.Open strSQL, myConn, 1, 3
    If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.write "<TABLE WIDTH=""100%"" BORDER=""1"" BGCOLOR=""#008000"" BORDERCOLOR=""#008000""><TR VALIGN=""top""><TD><font face ""verdana"" Size""2"" color=""FFFFFF""><B>" & rs("overskrift") & "</B></FONT></td></tr>  <tr><td BGCOLOR=""#ffffff""><BR><FONT face=""verdana"" SIZE=""1""> Dato " & rs("dato") & "</FONT><BR><br><FONT face=""verdana"" size=""2"">" & rs("tekst") & "</FONT><BR><br><FONT SIZE=""1"">Forfatter: " & rs("forfatter") & "</FONT></TD></TR></TABLE><BR>"

        rs.Update
        rs.Close
        myConn.Close
        Set rs = Nothing
        Set myConn = Nothing
    End If
%>

----

Er det her koden skal ind
Avatar billede keysersoze Guru
14. august 2006 - 17:51 #5
for mig at se laver du flere mystiske ting - hvorfor kører du fx update der hvor du trækker data ud?

hvilket felt er det du vil have enter til at virke på?

Mht til link og email så kig her; http://www.eksperten.dk/spm/724331
Avatar billede m-kjeldsen Nybegynder
14. august 2006 - 17:57 #6
Det er en kode jeg har "lånt" fra netcoders.dk

Det er i feltet ("tekst") jeg vil have enter til at virke på

MK
Avatar billede keysersoze Guru
14. august 2006 - 18:07 #7
så udskifter du bare " & rs("tekst") & " med " & replace(rs("tekst"),VbCrLf,"<br>") & "</
Avatar billede m-kjeldsen Nybegynder
14. august 2006 - 18:25 #8
Tusind tak

det virker