Avatar billede supremebot Nybegynder
14. august 2006 - 15:02 Der er 4 kommentarer

kode virker pludselig ikke efter opdateringer

min "følg musen" script virker pluselig ikke efter der er kommet nogle opdateringer til ie er der nogen der her nogle der til hvad der kan værer galt.

function folg_mus(event){
obj = document.getElementById("billeddiv");

if(window.event){
    y = window.event.clientY;
    x = window.event.clientX;
    scrol = document.body.scrollTop;
}else{
    x = (typeof event.pageX == "number") ? event.pageX : event.clientX;
    y = (typeof event.pageY == "number") ? event.pageY : event.clientY;
    scrol = document.documentElement.scrollTop;
}

obj.style.top = y + 10 + scrol + "px" ;
obj.style.left = x + 13 + "px";
}
Avatar billede olebole Juniormester
14. august 2006 - 15:18 #1
<ole>

Menuen: Funktioner -> Internetindstillinger... -> Avanceret -> Tillad aktivt indhold af filer at køre på Denne Computer (nede i bunden)

Scriptet virker sikkert godt nok, når filen ligger på en server. Det er kun lokalt, det ikke virker  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede or.han Nybegynder
14. august 2006 - 15:44 #2
Hvis der kommer sådan en gul advarsel, der siger noget om sikkerhed osv, under menuerne i IE, så løses det ved at gøre som olebole siger.
Avatar billede supremebot Nybegynder
15. august 2006 - 11:30 #3
men det ligger jo på vores egen server, det er ikke en lokal fil jeg snakker om, det er del af et intranet system og det har virket før men det billede der skulle kommme ud fra musen bliver oppe i hjørnet nu uden at der er blevet ændret noget i koden men kun i ie.
Avatar billede olebole Juniormester
15. august 2006 - 11:41 #4
Det er ikke i koden ovenfor, der er noget galt - så det bliver nok lidt svært at komme det nærmere  :)