Avatar billede maximus25 Nybegynder
11. august 2006 - 12:17 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Hardware konfig på ny PC

Hej
Er der en der kan anbefale en god konfíguration på en pc.
Bundkort og grafikkort skal undestøtte "sli".

Prisniveauet skal være mellem 10-15.000
Avatar billede tribalroots Nybegynder
11. august 2006 - 12:36 #1
Skal det være inkl. kabinet, PSU etc.?  Altså, er der nogle dele du allerede har, eller skal det være helt fra bunden af?
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. august 2006 - 12:43 #3
hov så lige at bundkortet er til crossfire, ikke sli.. Så kan du enten ændre mb eller gfx kort, hvad foretrækker du?
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. august 2006 - 12:46 #4
Vil dog ikke anbefale hverken crossfire eller sli, skal du have en dual gfx kort løsning der er bedre end et af de største gfx kort eks gforce 7950 GX2, så skal du virkelig af med kassen for du skal sætte 2 af de største gfx kort sammen for at slå GX2, og så kommer gfx alene til at koste 5-6000kr hvis ikke mere, så skulle du måske i stedet overveje et stort gfx kort og et ageia physX kort????
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. august 2006 - 12:47 #5
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. august 2006 - 12:51 #6
Avatar billede tribalroots Nybegynder
11. august 2006 - 13:02 #8
Dette er nok hvad jeg ville sætte sammen:

CPU:      Athlon 64 X2 5000+ 2.6 GHz
Bundkort: ASUS M2N-SLI Deluxe AiLifestyle Series
RAM:      2x Kingston ValueRAM 2 x 1 GB (Ialt 4 gig)
GFX:      ASUS EN7950GX2/2PHT
Harddisk: Maxtor DiamondMax 11 500 GB
Kabinet:  Thermaltake Highest Xaser II 5000 Plus A5000
PSU      Thermaltake TR2 W0101

Pris ca. 14.700kr

CPU:    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=204007
BK:      http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=209034
RAM:    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140324
GFX:    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=207381
Hdd:    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=168609
Kabinet: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23385
PSU:    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=178072
Avatar billede tribalroots Nybegynder
11. august 2006 - 13:04 #9
I det hele taget vil jeg ikke anbefale at du stopper 2 gfx kort i din maskine, der er typisk kun noget folk med alt for mange penge gør! Du kan sagtens nøjes med et kick-arse kort, og så bare skifte når det bliver for sløvt. Du vil på den måde spare penge i længden!
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. august 2006 - 13:07 #10
Helt enig med tribalroots sidste indlæg :)

Er du til AMD 5000+ systemet er dette nok et af de bedste tilbud på markedet lige nu http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=161613

Personligt ville jeg dog klart tage en core 2 duo der yder som 5000+ cpu´en men bruger mindre strøm :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. august 2006 - 16:25 #11
Er der noget brugbart, eller er vi helt ude i hampen? ;)
Avatar billede pinball Nybegynder
12. august 2006 - 02:43 #12
vælg en raptor harddisk.

hej drgonzo :)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
12. august 2006 - 04:07 #13
eller en Maxtor Atlas hvis bundkortet understøttet SCSI hdd, noget seriøst kram som system disc!

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=181869
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. august 2006 - 10:45 #14
Raptor er kun sata 150mb/s så det det er kun på intern datahastighed den er marginalt hurtigere end en sataII hdd, og et par millisekunder i søgetid, hvilket man ikke ligger mærke til, så efter min mening er det dumt at give det samme for en 150GB raptor som for en 400GB sataII Hdd..

SCSI diske er klart det hurtigste men er hovedsagligt beregnet på servere med meget traffik, det ville være totalt overkill at købe så vild en fætter til en alm pc + der skulle en scsi controller til og så begrænser pci porten hdd´ens hastighed

Den bedste løsning hastigheds mæssigt ville være en raptor, men så skal spørger gøre op med sig selv om den marginale smule den er hurtigere end sataII HDD´en på intern hastighed og søgetid, er så meget værd at han kan nøjes med 150GB

Bare min mening ;)

Hey pinball længe siden ;)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
12. august 2006 - 13:55 #15
Hehehe, agree!
Avatar billede maximus25 Nybegynder
15. august 2006 - 09:27 #16
Hej
Drgonzo din konfig ser interessant ud....jeg er nemlig ude efter dual core. Jeg har dog gode erfaringer med ASUS mb.....det du anbefaler kender jeg ikke ....jeg mener den bedste lsninge er at have et graffikkort som understøtter sli da jeg så har muligehed for at købe kort 2 når kort 1 ikke performance mæssigt kan være med alene længere.....har i nogle kommentarer til det?
Avatar billede maximus25 Nybegynder
15. august 2006 - 09:28 #17
For info er det udelukkende kabinet + indhold jeg skal ud og købe...skærm mm. har jeg i forvejen.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
15. august 2006 - 12:39 #18
Hvad er forskellen mellem 7900GT kortet og 7950GX2 kortet?
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. august 2006 - 16:04 #19
7950GX2 er 2 gfx kort smækket samen på en platform, dvs til 1 stk pci-e port, har man sli kan man sætte 2 af disse kort i og derved have quad sli (4 stk gfx), her skal man dog nok have direkte opkobling til barsebæk for at have strøm nok... Med et 7950GX2 kort vil du altså have 2 stk kort med tilsammen 1GB ram.. Dette vil være længe rigeligt i lang tid, når teknologien når så langt at et 7950GX2 er ved at halte bagefter vil der være directX10 gfx kort på markedet og en sli løsning vil ikke løse dit problem med manglende gfx kraft, så igen vil sli bare være spild af penge.. Et 7950GX2 vil køre top gfx i lang tid så der skal du bestemt ikke bekymre dig
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. august 2006 - 16:06 #20
Det bundkort jeg foreslår er fra MSI som laver nogen af verdens bedste bundkort, sammen med asus.. Jeg er selv udelukkende til MSI og har aldrig oplevet problemer, de fleste kort fra MSI er også designet med henblik på OC hvis man er til den slags
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. august 2006 - 16:07 #21
den maskine jeg foreslår Kommentar: drgonzo 11/08-2006 12:57:26, er også med physX kort så det bliver en rigtig voldelig maskine
Avatar billede tribalroots Nybegynder
15. august 2006 - 16:26 #22
Amen to that! =)
Avatar billede maximus25 Nybegynder
15. august 2006 - 19:14 #23
hmmm...men bør man så vente til directX10 kortene kommer på markedet?
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. august 2006 - 19:47 #24
Hvis du kan vente så længe, ja så er det en fordel at vente, men på den anden side så er der altid noget nyt lige om hjørnet man så kan vente på... Så det skal du gøre op med dig selv.. Der vil gå længe inden directX10 er et krav i spil osv, så med det in mente kan du sagtens købe det 7950GX2 jeg foreslår, køre med det nogen år og så skifte
Avatar billede tribalroots Nybegynder
15. august 2006 - 19:47 #25
Det kommer an på hvor trængende du er, og selvfølgelig hvor mange gange du har råd til at købe nyt udstyr over det næste års tid eller 2....Hmmmm, hvornår kommer DX10 egentlig ud? Har hørt alt fra 6mdr til 2 år, ved ikke hvad jeg skal tro!
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. august 2006 - 19:54 #26
DX10 skulle vidst komme med det nye WinVista, men det er ikke noget du må hænge mig op på :)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
15. august 2006 - 20:41 #27
Ok!
Avatar billede maximus25 Nybegynder
16. august 2006 - 06:47 #28
I har været til stor hjælp indtil videre..i har dog ikke skrevet noget vedr lydkort....jeg vil ikke bruge et evt onbord kort da de ofte ikke er meget værd. Er det er i kan anbefale?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
16. august 2006 - 07:46 #29
Jeg bruger 24bit soundblaster!

http://www.creative.com/
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. september 2006 - 09:20 #30
halloooooo???
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. september 2006 - 17:20 #31
respons???
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. februar 2007 - 13:40 #32
Hallooooo????
Avatar billede pinball Nybegynder
09. februar 2007 - 20:44 #33
lol