Avatar billede testrup Nybegynder
10. august 2006 - 09:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan to PATA133 og ATA133-harddiske fungere sammen?

Hey alle derude,

Jeg har skaffet mig en Maxtor DiamondMax 10, 160GB (model: 6L160P0) som, åbenbart, er en PATA133 Harddisk.

Derudover har jeg en helt traditionel Maxtor DiamondMax 16, 160GB, ATA/133 Harddisk.

Er det overhovedet muligt at køre med begge drev i samme maskine? Mit bundkort finder nemt begge drev i POST og Bios. Men Windows kan ikke detecte det nye PATA-drev.

Er det muligt at PATA133 og ATA133 kan arbejde sammen? Siden mit bundkort finder PATA-drevet, mener jeg vel at bundkortet godt kan læse PATA-drev. Or am I wrong?

Håber på et godt hurtigt svar! På forhånd tak!

//Testrup
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. august 2006 - 09:30 #1
Der er ingen interface forskelle på de diske, de kører fint sammen. PATA og ATA/133 er dety samme.
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. august 2006 - 09:48 #2
Pata er et tilnavn, de har fået efter sata diske kom.
Avatar billede testrup Nybegynder
10. august 2006 - 09:48 #3
Okay. Dit svar kan godt bruges og accepteres. Jeg bliver bare lige nødt til at høre om du så har nogen ide om hvorfor Windows ikke kan finde drevet. Skal jeg bruge en specielt PATA-driver fra Maxtor eller et eller andet?

//Testrp
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. august 2006 - 10:03 #4
Du skal gøre den klar i diskhåndtering. Højreklik på denne computer-egenskaber-diskhåndtering, opret en partition og formater, så er den klar.