Avatar billede e100 Nybegynder
09. august 2006 - 13:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dato format i makro

Hej,

Jeg har lavet en .xlt, der indeholder en makro, som indsætter oprettelsesdato når der laves et nyt projekt.

Makroen ser ud som følger:

Private Sub Workbook_Open()
If Not Worksheets("Overslag").Range("AI5") > 0 Then
    Worksheets("Overslag").Range("AI5") = Date
End If
End Sub

Mit problem er at denne dato indgår i en anden makro jeg har lavet for at gemme projektet, her skrives datoen som "dd-mm-åååå" og jeg vil gerne have den til at skrive datoen som "ddmmåååå" når der gemmes.

Min save makro ser ud som følger:

Public Sub GemSom()
Dim wshNetwork
Set wshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
  fileTosave = "H:\kunder\" & Range("B5") & "_" & Range("I2") & "_" & Range("AI5") & "_" & Range("AI11")
Flt = "Excel mappe(*.xls),*.xls,"
    Flt = Flt & "Print-filer (*.prn),*.prn,"
    Flt = Flt & "Tekst-filer(*.txt),*.txt"
    Titel = "Gem Bilag Som!"
    Filnavn = Application.GetSaveAsFilename(fileTosave, Flt, 1, Titel)
    If Filnavn = False Then GoTo Afbryd
    If fileTosave <> False Then
    ActiveWorkbook.SaveAs Filnavn
    End If
Afbryd:
End Sub

Jeg har brugt noget tid på at finde en løsning her på siden, men er ikke rigtig kommet frem til noget. Håber der er nogen som kan hjælpe.

/E100
Avatar billede supertekst Ekspert
09. august 2006 - 14:24 #1
Lidt til mulig inspiration:
Sub test()
Dim dato As Date
    dato = Now
    dato1 = Format(dato, "dd-mm-yyyy")
    dato2 = Format(dato, "ddmmyyyy")

End Sub
Avatar billede e100 Nybegynder
09. august 2006 - 14:59 #2
Hej,

Den løser egentlig ikke rigtig mit problem. Jeg har allerede datoen indtastet i feltet, så det må være noget med en konvertering af formatet der skal til når jeg gemmer projektet.

Dvs. en konvertering fra dd-mm-åååå til ddmmåååå når jeg kører min "gem" makro
Avatar billede bak Seniormester
09. august 2006 - 16:33 #3
fileTosave = "H:\kunder\" & Range("B5") & "_" & Range("I2") & "_" & Format(Range("AI5"),"ddmmyyyy") & "_" & Range("AI11")
Avatar billede e100 Nybegynder
09. august 2006 - 21:56 #4
Fantastisk.. det funger jo helt perfekt.

Tak for hjælpen - du får points bak, bare send et svar!

/E100
Avatar billede bak Seniormester
10. august 2006 - 09:45 #5
ok :-)