Avatar billede flashers Nybegynder
07. august 2006 - 19:08 Der er 13 kommentarer og
5 løsninger

Bud ønskes

Hej alle, jeg er blevet stillet over for en opgave, hvor jeg er lidt i vildrede angående hvor meget det kan koste.

Og så ville jeg høre om I som sikkert har lavet lignende opgaver, kunne komme med et bud på hvor meget det kan koste og hvor mange timer man +/- kan lægge i sådan en opgave.

Opgaven:

Der skal laves et site som minder om hot or not, bare i en mindre udgave.

Sitets funktioner :
Der skal kunne uploades billeder som selv skaleres så de ikke fylder for meget.
Der skal bruges login (funktion) for at uploade billederne.
Der skal kunne stemmes på billederne som så vises i en top 10 eller ugens bedste kategori.

Der skal være mulighed for at uploade til flere kategorier ( g-streng, badebabe eller bedste numse etc.

Hertil kommer at designet skal være up to date og brugervenligt, det skal fange og gerne være lidt popsmart.

Det er som min opgave lyder, håber der er en eller flere der kan komme med et konkret bud på pris og time antal.

Prisen må gerne angives sort og i normal takst.

Der er 200 point til deling hvis budet er reelt.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede areon Nybegynder
07. august 2006 - 20:36 #1
Bygget på et allerede eksisterende CMS system med modifikationer - 150 kr. i timen - 2 måneders udviklingstid - ~333 timer - ca. 50.000kr.
Avatar billede tizian Nybegynder
07. august 2006 - 20:47 #2
Kunne være jeg skulle gå i gang med noget seriøst freelance webudvikling så :S

Men din udregning virker jo fornuftig nok, så det kan jo ikke være helt galt...
Avatar billede websam Nybegynder
07. august 2006 - 21:06 #3
Inden du kaster dig ud i at være freelance så husk på at du skal kunne dit kram da de kunder du kan få med tiden stiller flere og flere krav.

Et sted at starte er jo altid at benytte et af de mange cms systemer der ligger derude, men jeg tror hurtigt at du vil erfare at det ikke rækker i ret mange tilfælde.

Med det sagt så vil mit bud være et sted imellem 50 og 70 kilo set i lyset af at du er moms registreret. Jeg er i hvertfald ikke løbet i nogle virksomheder der ville betale sort endnu ;o)

/Websam
Avatar billede areon Nybegynder
07. august 2006 - 22:10 #4
Det kunne også dreje sig om en udenlands SubContractor. (nu i dette tilfælde udvikler jeg fra mit udviklingskontor i Bulgarien. Når vi sender Løsninger hjem til Danske kunder betaler de ikke moms.)
Avatar billede websam Nybegynder
07. august 2006 - 22:16 #5
Fair nok, men læst lidt i mellem linierne virker det ikke som om at han er moms registreret og mest af alt som om det er en opgave lavet her i landet til en given dansk kunde ;o)
Avatar billede areon Nybegynder
07. august 2006 - 23:09 #6
Joooe, det kunne man vel godt fristes til at konkluderer.
Avatar billede websam Nybegynder
07. august 2006 - 23:31 #7
Det er jo det og her et svar da jeg nu har givet mit besyv med i denne tråd ;o)
Avatar billede jesperfrier Nybegynder
08. august 2006 - 07:09 #8
Joomla.org har alt det du nævner - og det er gratis. Design skal dog udvikles på timebasis ... hvis du ikke kan finde et egnet design blandt de mange udbud.
Så svaret på dit spørgsmål er, at for kunden med indsigt, så er prisen lav.

Se eksempel her: www.ilovemka.com (hun er 14 år og vedligeholder selv).

Jesper Frier
www.brandedmails.com
Avatar billede danish1977 Nybegynder
08. august 2006 - 08:12 #9
15.000, bygget på eksisterende CMS.
soeren@mit-sted.dk
Avatar billede AnyFellow Mester
08. august 2006 - 08:59 #10
areon...> Synes dit bud lyder vildt.

På 2 måneder vil det ønskede kunne udvikles fra bunden af.
Avatar billede flashers Nybegynder
15. august 2006 - 09:07 #11
hej igen jeg takker for hjælpen, har fundet frem til en fornuftig pris/aftale. men takker alle for hjælpen. Smid svar og så deles der....
Avatar billede websam Nybegynder
15. august 2006 - 09:20 #12
Hvad blev udfaldet så ?
Avatar billede areon Nybegynder
15. august 2006 - 11:21 #13
Kan godt være det lyder vildt på stående fod, men har en del erfaring med at denne slags projekter gerne indeholder en del mere end først antaget. derfor den estimerede pris og udviklingsperiode.
Bedre at have 14 dage formeget, end at være 14 dage forsent på den? right?

Tak for points
Avatar billede horsmark Nybegynder
16. august 2006 - 15:25 #14
aeron >> enig
Avatar billede krismort Nybegynder
17. august 2006 - 15:54 #15
Jeg synes at aerons betragning lyder meget reel. Har selv været med på noget lign engang.
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
21. august 2006 - 10:08 #16
10.000 og jeg sætter det op for dig.

Rasmusvj@hotmail.com - skriv nærmere på mail.
Avatar billede flashers Nybegynder
23. august 2006 - 21:21 #17
takker, fik en pris frem på 10000 kr.
Synes selv det er iorden, men takker mange gange.
Avatar billede krismort Nybegynder
23. august 2006 - 21:43 #18
Kender folk der sikkert ville have taget op til 10.000 alene for at lave et design som skal være "up to date og brugervenligt, det skal fange og gerne være lidt popsmart."... ;)