Avatar billede fucke Nybegynder
07. august 2006 - 19:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med opsætning af widescreen skærm (opløsning)

Hej, jeg kan ikke få sat min skærm rigtigt op i windows.
Det er en Mirai 19" widescreen som skal køre 1440*900.
Mit grafikkort er et NVidia Geforce 7200 LE. Jeg kan ikke vælge nogen "widescreen" opløsninger i windows, hvordan pokker kan det være? det virkede fint på min power mac.
Håber at nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede stig3 Mester
07. august 2006 - 19:51 #1
Prøv at download nyeste driver. Jeg ved ikke om den har widescreen, men det skal ligge i driveren hvis det kan lade sig gøre.
http://www.nvidia.com/page/home.html
(Oppe i venstre hjørne kan du downloade drivere)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2006 - 20:32 #2
Du skal bruge en driver til din skærm - ellers kan du ikke skifte opløsning til det ønskede.

Driver er i dette tilfælde bare en .inf fil der fortæller windows hvilke opløsninger skærmen kan bruge.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2006 - 20:32 #3
Find den på mirais hp.
Avatar billede fucke Nybegynder
07. august 2006 - 21:15 #4
Hej, der findes ingen drivere eller lign. på mirais hjemmeside.
Jeg har nu installeret de nyeste NVidia drivere, men det har desværre ikke løst problemet. Læste et sted om noget med et program som hedder powerstrip som skulle kunne hjælpe, nogen som ved noget om det eller nogen som har andre forslag?
Avatar billede fucke Nybegynder
20. august 2006 - 15:39 #5
fd