Avatar billede kingyo Nybegynder
07. august 2006 - 11:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

GeForce 7800 GTX eller GeForce 7900 GT?

Jeg står i den situation, at jeg skal bygge en computer til en ven. Alle dele pånær grafikkortet er købt, da jeg er i tvivl her. Jeg har ikke fulgt så meget med i hardware-samfundet i nogle år, og jeg har derfor meget svært ved at bedømme sådanne ting som jeg nu vil beskrive.

Egentlig havde jeg bestilt et GeForce 7800 GTX (256 RAM modellen), men afbestilte da jeg pludselig blev i tvivl. Jeg så, at GeForce 7900 GT kortet var en del billigere, og så vidt jeg kunne se var det faktisk kun på Memory Bandwith at den haltede lidt, i forhold til GeForce 7800 GTX.

Jeg har kigget lidt på nogle anmeldelser og kan se, at i pris/ydelses-forholdet klart siger, at det burde være et GeForce 7900 GT kort jeg burde gå efter. Jeg ser dog også, at kortet ikke helt lever op til GeForce 7800 GTX i alle spil. Og så blev min forvirring da først total.

Udgangspunktet for computeren var, at den skulle kunne køre nyere spil (læs: Oblivion) uden at brokke sig alt for meget. Udvikleren anbefaler her et kort i GeForce 6800-serien, eller nyere.
Desuden ønsker han generelt bare et "All-round" kort, som også gerne skal kunne håndtere Windows Vista nogenlunde, når nu det kommer.

Mit spørgsmål må altså være - skal jeg genbestille GeForce 7800 GTX, eller købe det billigere GeForce 7900 GT kort? Det mest optimale ville selvfølgelig være GeForce 7900 GTX, men det falder desværre lidt uden for det budget han har givet mig.

På forhånd tak - håber at kunne bestille et kort i løbet af i dag.
Avatar billede stiophan Nybegynder
07. august 2006 - 12:56 #1
køb 7900Gt'en.. De to grafikkort har ca. samme ydelse, så det billigste er bedst.. Ikke tag mig på ordet, men mener også et 7800GTX er mere strømkrævende.
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. august 2006 - 13:58 #2
jeg ville også tage 7900GT kortet, men skal det være 100% optimalt skal han have et GForce 7950 GX2

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=217350
Avatar billede kingyo Nybegynder
07. august 2006 - 16:31 #3
GeForce 7950 GX2 ligger et godt stykke over det budget han har sat mig - så det var desværre ikke muligt - ellers havde jeg skam valgt denne model.

Det er blevet til en 7900 GT fra Asus, som burde være her i morgen. Jeg siger mange tak for vurderingshjælpen, det var jo også lidt den retning jeg selv regnede med var den rigtige.

Da I begge har hjulpet lige meget, hvad siger I så til 30 point hver? Bare lige smid et svar :)

Mange tak!
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. august 2006 - 16:55 #4
Finno :)
Avatar billede c-holst Novice
07. august 2006 - 21:32 #5
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:10 #6
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. februar 2007 - 08:40 #7
hovsa, nu fik jeg jo dem alle... Ligger lige 30 til c-holst :)