Avatar billede ing Nybegynder
06. august 2006 - 20:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! ASP.NET fryser!

Hej Alle

Jeg vil gerne igang med at udvikle ASP.NET-applikationer sammen med SQL-server 2005 Express. Jeg har investeret i Visual Studio 2005, men har gentagne, hyppige og usystematiske problemer med at systemet fryser i følgende situationer: 1) Når jeg debugger en ASP.NET (sågar helt simple ASP sider) 2)Når jeg vil sætte brugerstyring på siderne under "ASP.NET configuration".

Med "fryser" mener jeg at IE godt nok starter op men at statusbaren i IE bliver ved med at være blå (arbejder) og siden hentes aldrig. Forsøger jeg at lukke IE eller tilgå Task Manager kan dette ikke lade sig gøre. Kun hard-reset virker. Jeg har ventet omkring 30 min på at der skal ske noget, men uden held.

Jeg kører med Windows Server 2003 på computeren med service pack 1 installeret. IIS 6.0 er installeret og ASP.NET 2.0 er installeret og aktiveret. Jeg har også forsøgt at køre systemet på en Windows XP computer, men det samme problem med frysning gør sig tilsyneladende gældende.

SQL-server er configureret til at acceptere fjernforbindelser.

Har nogen oplevet det samme problem eller hvad kan forklaringen være? Jeg har disablet både firewall, antivirus og sikkerhedscenter. Kan det være et rettighedsproblem?

VH

Ing
Avatar billede websam Nybegynder
07. august 2006 - 21:32 #1
Er du helt sikker på at du har fået installeret Frameworket ordenligt. Jeg har ikke lige set de tildenser du snakker om, men havde selv problemer med at få det til at køre i starten.

Det der gjorde udslaget for mig var at slette frameworket og installere det på ny. Det samme gjorde jeg med WS.net 2005.

Noget siger mig at der er sket et eller andet i det øjeblik du installerede det ene eller det andet ;o)

/Websam
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. august 2006 - 18:22 #2
Prøv at reinstallere IIS og dernæst .Net i nævnte rækkefølge, det har hjulpet mig  ved geninstallationer et par gange.

Lidt tilsvarende problematik http://www.eksperten.dk/spm/587347

:-) karsten_larsen
Avatar billede ing Nybegynder
12. august 2006 - 23:56 #3
Jeg har forsøgt med ovenstående, men intet hjalp. Jeg har derfor taget konsekvensen og installeret Windows XP med SP2. Her kører det uden problemer.