Avatar billede 2henrik Nybegynder
06. august 2006 - 20:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

trådløs internet/firewall

når jeg åbner min pc/genstarter kommer alle ikonerne frem i proceslijnen untagen min trådløse internetforbindelse.

efter et nogle min dukker ikonet til min firewall op og fortæller at den ikke er slået til (den er slået til).

venter jeg ydeligere et pr. min kommer min trådløse internetforbindelse frem og ikonet til firewallen forsvinder.

jeg kan herefter kører som normalt.

jeg har scannet med (ewido/ad aware/spybot/SUPERantispyware
uden at finde andet end et par traking cookiges.

har iøvrigt instaleret antivirus/spywareblaster/spywareguard/ie-spyad

kan det være snavs eller ligger problemet et helt andet sted.

håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
06. august 2006 - 21:09 #1
Det er vel ikke sådan at du til venstre for ikonerne har en lille pil der peger mod venstre, som hvis du klikker på den så kommer alle ikonerne frem også firewallen?
Eller er problemet et helt andet?
Avatar billede 2henrik Nybegynder
06. august 2006 - 22:00 #2
nej jeg har ikke nogle skjulte ikoner.

den ter sig nøjagtig som beskrevet ovenover.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
07. august 2006 - 11:56 #3
At du så kører normalt betyder vel så at din firewall også er oppe at køre.
Har du checket i din firewall om der er et sted du skal vinge af for at få ikonet til at forblive på proceslinien
Avatar billede 2henrik Nybegynder
07. august 2006 - 16:47 #4
firewallikonet(windows)er ikke synlig i proceslinien og skal heller ikke være der. det kommer kun frem hvis der er noget galt.

og den er vinget af/slået til det har den været hele tiden.

og når den først har været igennem det jeg beskrev i mit indlæg så kører den perfekt lige intil jeg starter op næste gang.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
07. august 2006 - 16:59 #5
Jamen så er vel ikke noget problem. Hvad går spørgsmålet så ud på?
Avatar billede 2henrik Nybegynder
07. august 2006 - 20:16 #6
når jeg før i tiden loggede på min pc kom de ikoner frem på proceslinien som skulle være der inklusiv ikonet på min trådløse internetforbindelse.
derefter loggede jeg på forbindelsen og vupti så var den klar.
nu opfører den sig som jeg har beskrevet i indlægget.
og det er det som er problemet.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
07. august 2006 - 20:43 #7
Og nu har du ikke den trådløse internet forbindelse.
Den får du frem ved at åbne netværksforbindelser,og højreklikke på den trådløse interforbindelse. Du klikker på egenskaber. Der ser du en mulighed hvor du kan sætte et flueben der hedder "Vis ikon på proceslinjen, når forbindelsen er oprettet.
Er det det du tænker på?
Avatar billede 2henrik Nybegynder
07. august 2006 - 21:23 #8
uden at komme til at lyde dumsmart så prøv at læse indlægget igen og derefter det sidste indlæg jeg lagde ind.

jeg har svært ved at formulere det anderledes?.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
07. august 2006 - 21:40 #9
Som jeg nu forstår det er at den er blevet meget langsom, er det rigtigt.
Avatar billede 2henrik Nybegynder
07. august 2006 - 21:59 #10
nej den er ikke blevet langsomere når jeg først er på nettet er der ingen problemer
det der er forbandet er at jeg skal vente længere på at komme på nettet fordi den opfører sig som beskrevet i mit første indlæg.

1.hvorfor kommer firewallen frem og siger den ikke er tilsluttet(når den er)
2.hvorfor forsvinder firewallikonet pludselig og erstattes med det trådløse ikon
  hvorefter jeg kan logge mig på uden nogen som helst problemer.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
07. august 2006 - 22:11 #11
Det er ikke usædvanligt at en firewall er lidt tid om at melde sig oppe. Det kan min firewall også risikere at gøre. Det er Fsecure sikkerhedspakken fra tdc.
At firewallikonet forsvinder mener jeg betyder at den er oppe at køre og at der nu ikke er flere ting at bemærke fra den.
At det skar samtidig med at det trådløse ikon kommer frem er en ren tilfældighed.
Det er ihvertfald min forklaring på det.

Ydermere er du utryg ved windows firewall kan du jo udskifte den med en anden, og der kan jeg anbefale en gratis der hedder Zonealarm, der er rimelig nem at gå til.
Avatar billede 2henrik Nybegynder
07. august 2006 - 23:03 #12
jeg har stillet mit spørsmål i et andet forum og fået et lignede svar så jeg stiller mig tilfres med det.
og jeg er ikke utilfres med min firewall den er udemærket.
angående zonealarm har jeg læst på spywarefri.dk at der er mange problemer med den sidste opdatering så de fraråder den i øjeblikket.
men du skal have mange tak for dine input.
læg et svar og få dine point.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
08. august 2006 - 14:17 #13
:-)
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
08. august 2006 - 14:44 #14
Hvis ellers jeg kan finde ud af at aflevere et svar, så er det her. Tak for pointene