Avatar billede sauermanden Nybegynder
04. august 2006 - 11:18 Der er 14 kommentarer

For lav / utydelig mikrofon

Hej

Efter jeg formaterede min computer og fik nyt bundkort, har jeg ikke kunnet få min mikrofon til at blive høj nok. Jeg har prøvet den på en anden computer, hvor den virkede som den skal.
På forhånd tak.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
04. august 2006 - 11:28 #1
Kontrolpanel->Lyd og lydenheder->Lydenheder->Indspilling af lyd->Lydstyrke-> Er Mikrofon skruet op?

Hvis du der trykker Avanceret, kan du prøve at klikke Mic Boost af :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
04. august 2006 - 11:28 #2
til mener jeg :)
Avatar billede sauermanden Nybegynder
04. august 2006 - 11:36 #3
Ja, jeg har skruet op for min mikrofon, og hvis jeg slår boost fra bliver den jo bare lavere :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
04. august 2006 - 11:41 #4
er den slået til?
Avatar billede sauermanden Nybegynder
04. august 2006 - 11:44 #5
Ja :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
04. august 2006 - 11:51 #6
Og er du sikker på at du har skruet op for optagestyrken og ikke afspilningslydstyrken? Man kan nemlig både skrue op/ned for hvor høj lyd der kommer ud igennem højttalerne hhv. hvor "høj" optage styrkning skal være.

Prøv evt. at se om mikrofonen sidder ordentligt i stikket.
Avatar billede sauermanden Nybegynder
04. august 2006 - 11:52 #7
Ja, der er skruet op for indspildningen, og stikket sidder som det skal.
Avatar billede sauermanden Nybegynder
04. august 2006 - 12:15 #8
Mit bundkort er forresten et k7s41gx fra asrock, med onboard lydkort.
Avatar billede old-faithful Praktikant
04. august 2006 - 12:44 #9
Hmm, du har vel ikke sat mikrofonen i "Line-in" i stedet for "Mic"?
Avatar billede sauermanden Nybegynder
04. august 2006 - 12:48 #10
Nej, den er sat rigtigt i :)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
04. august 2006 - 12:55 #11
Har du indstalleret de lyd-drivere som fulgte med dit bundkort, eller bruger du nogle andre?
Avatar billede sauermanden Nybegynder
04. august 2006 - 14:08 #12
Ja, lige pt bruger jeg driveren der fulgte med mit bundkort, jeg har også prøvet et par andre drivere, uden held.
Avatar billede sauermanden Nybegynder
04. august 2006 - 14:31 #13
Kan det være pga at lydkoret på mit bundkort er for dårligt? Overvejer at købe mig et nyt lydkort.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
04. august 2006 - 15:12 #14
Personligt synes jeg onboard komponenter generelt sutter, hvilket er hvorfor jeg køber lydkort selvom der er på bundkortet!