Avatar billede thewebmaker Nybegynder
03. august 2006 - 23:52 Der er 19 kommentarer

Problemer med Internettet

Hej alle eksperter!!

jeg er lige kommet hjem fra ferie og da jeg kommer hjem ser jeg at lynet har slået ned i den boks som sidder mellem modemet og telefon stikket! Jeg tager så ind til den nærmeste TDC forhandler og får en ny! Godt på med den og det køre ! Så kigger jeg på min router og ser der ikke kan komme gang i den ! det viser sig så også at den er gået i stykker!  jeg tager ind til den nærmeste IT butik og køber en ny! jeg har nu sat alle ledningerne i, i de gamle steder og alle vores computere her i huset som køre på trådløs forbindelse har internet, men dem som køre over kabel duer ikke ! Det som er mest mærkeligt er at min fætter er på besøg og hans computer er tilsluttet med kable og hans er der net på :S Men min og 2 andre venner har ingen net selvom deres kabler er sat til samme switch. Jeg kan simpelhen ikke forstå hvad der er galt! har rodet med det siden kl halv ti i mors og i kan se hvad klokken er nu!

Håber rigtig meget på i kan hjælpe mig, for har simpelhen ingen idé om hvad det kan være :S
Avatar billede ierikk Nybegynder
04. august 2006 - 00:00 #1
hvis du har haft lynnedslag, skal du få din forsikring til at betale
Avatar billede chrolle Nybegynder
04. august 2006 - 00:02 #2
hey

det kunne være jeres net kort også er brandt af efter som de trådløse computere virker endnu...

prøv at kigge om de lyser når du er sat til og om der skulle være noget at se på dem inden i computeren...

håber det hjælp lidt
Avatar billede thewebmaker Nybegynder
04. august 2006 - 00:23 #3
Hm, jamen vores netkort viker fint!! Det ved jeg !

jeg tror det har noget med min fætters computers internet indstilling ?

Den er nemlig helt ny og der er ikke blever rørt ved noget med internettet på den ! Det er der på vores andre computere !
Avatar billede chrolle Nybegynder
04. august 2006 - 00:26 #4
ja det kan være du skal indstille den til at hente en ip selv... ved du hvordan man går det?
Avatar billede thewebmaker Nybegynder
04. august 2006 - 00:44 #5
Ja det har vi gjort ! og vi har os prøvet selv at lave dem!

men hver gang siger den at lortet er tilsluttet og selv når den henter netværks adressen, men der er bare intet net i det =/
Avatar billede chrolle Nybegynder
04. august 2006 - 00:48 #6
det lyder mystisk har i prøvet at routeren.. og hvilken router er det i bruger?
Avatar billede chrolle Nybegynder
04. august 2006 - 00:48 #7
hov genstarte den...
Avatar billede jacla Nybegynder
04. august 2006 - 01:08 #8
Prøve at højre klikke på din trådløse forbindelse og lave en Repaer

Eller i dosprompten skri ipconfig /release og tast enter. Så vil IP-Adresserne blive frigivet og Dhcp kan tildele en ny.

Hvis du laver en IPCONFIG / ALL i dosprompten skuulle de rigtige IP-Adr. gerne komme frem Gateway PC'ens og DHCP + DNS

vh

Jan
Avatar billede thewebmaker Nybegynder
04. august 2006 - 01:27 #9
Chrolle: Jamen den router som jeg har været ude og købe i dag, er ikke den samme som jeg bruge før ! Men manden der inde sagde at den kunne det samme! Og alt lyser som det skal på den !

Routeren hedder Level One
Avatar billede thewebmaker Nybegynder
04. august 2006 - 01:29 #10
jacla/jan :

Hm har ik prøvet det med release, men har prøvet det med ipconfig -all. Og der kom alle de ting og jeg kiggede på mine og min fætters tal og det var næsten ens :S

Jeg prøver lige det med release ...
Avatar billede chrolle Nybegynder
04. august 2006 - 02:28 #11
ok jeg kan godt nok ikk se hvad det skulle være ud over en hardware fejl så... kan i se computerne på det lokelenet... og pinge dem?
Avatar billede thewebmaker Nybegynder
04. august 2006 - 10:51 #12
Chrolle: Hm, altså du mener om jeg kan se de computere som er tilsluttet routeren? Hvis det er det, så ja det kan jeg godt!

En af mine nørd venner sagde at når man sætter sådan en ny router op skal man til at indstille den til TDC's internet! Han sagde at det var meget svært!

Kan det være det ?
Avatar billede chrolle Nybegynder
04. august 2006 - 14:35 #13
hvilken slags af tdc internet er det i har? er det en i skal ringe op til eller plejer det bare at køre når i sætter jeres computere til? og er der ikk nogle af jeres computere der allerede er på?
Avatar billede thewebmaker Nybegynder
04. august 2006 - 21:42 #14
Vores internet er tdc bredbånd 1 Mbit. ja vi plejer bare at sætte computerne til og så er der net!

Jo alle vores computere med trådløs netværk! De gøre 100% upåklageligt! men kable forbindelsen køre ikke undtagen ved en computer :S Og det er det jeg syntes der er så mærkeligt!
Avatar billede chrolle Nybegynder
05. august 2006 - 11:20 #15
ja det lyder godt nok mærkeligt har i alle jeres computer tændt når i prøver, for det kan være den kun kan dele forbindelsen til fx. 2 computere... kan du ikk prøve at skrive helt præcist hvorfor en router det er?
Avatar billede thewebmaker Nybegynder
05. august 2006 - 11:43 #16
ALLE computere er tændt når vi gør det..

Hm, den hedder Level One Broaband Router ... Kan ikke rigtig se mere ?
Avatar billede thewebmaker Nybegynder
05. august 2006 - 11:47 #17
Jeg er ret sikker på det er den her! Den ligner i hvertfald på¨en prik!

http://www.level-one.de/products3.php?idu=7028&id=1839
Avatar billede chrolle Nybegynder
05. august 2006 - 13:31 #18
ok prøv kun at tænde den computer der ikke kan komme på nettet for det kan værer routeren kun vil lade et hvis antal være på af gangen...
Avatar billede jacla Nybegynder
05. august 2006 - 14:54 #19
Hvis du skriver net help i dosprompten er der en række mulighedder der